Hektisk helg för SFF/Norrala

Söndag och pulsen har lagt sig efter Ljusdals matchen. Det har/är en hektisk helg för SFF/Norrala och även Stugsund då vi talar om PA.
Norrala A, Stugsund A och SFF A match Fredagkväll
Idag Söndag har SFF 3/NIF 2 match i division sex mot Sandarne och PA har match i Stugsund.
Lägg därtill att SFF A ska vara på E-center och jobba för föreningen kl 17.00 ikväll.

Hektiska, men förhoppingsvis roliga tider!

En sak kan jag säga, att vinna gör alltid allting lite lättare!



Övrigt
  • Hur reparerar men bäst en orsakad straff? Man tar bollen på vänsterkanten, skaffar sig en yta att måtta ett perfekt inlägg med vänstern och hittar den hetaste målgöraren i Hälsingland, bra det Rehnman Jr!
  • Hille - Edsbyn 9 - 1 i trean, ajajaj. Lider faktiskt med dem där, får kalla kårar och kommer ihåg vår 8-0 match mot Falun för två år sedan, vi fixade ändå en femte plats i trean den säsongen, kan Edsbyn studsa tillbaka?
  • LAIK och TIK följer efter oss i tabellen, tidigt ännu, men snart kanske man kan prata om ett sydligt övertag i Hälsingefyran...
  • Den dagen jag blir huvudtränare/ huvudansvarig i ett lag måste jag:
A) Försöka bli lite mindre engagerad (även om det kanske är min styrka också), annars kommer kombinationen fallande fysisk förmåga samt det tryck jag bygger upp inombords inför matchen inte vara hälsosam...
B) Hitta en balansgång mellan Eufori (grattis Loreen!) och Helvete vid med och motgång....
C) Helst ha ett jobb som kanske inte kräver att man är en hurtig ledare hela dagarna....(om det inte har med fotboll att göra då=))
  • Älvvallen var inte alls så dålig som jag sa till laget inför fredagens match, men i övrigt stämde det mesta med Ljusdals matchen, fram till match minut 20 följde vi också linjer i spelet som vi talat om innan och kunde spela den fotboll vi vill. Efter utvisningen handlade det mesta om attityd/vilja och uppoffringar för laget, något vi verkligen visade!




Vi jobbar vidare, nästa match mot hittills "omöjliga" LAIKen hemma på Lördag,  efter ännu en vecka med kvaliteets träning och förberedelser...




Tjingeling!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0