Absurdum =

Används för att beteckna att en sak eller uppfattning drivits bortom det rimligas gräns.


Jag kanske ska göra som headcoach Henrik, inte läsa någonting, eller ta det mesta med en stor nypa salt, precis som jag hoppas alla som läser denna blogg gör...




Ord om oss från Ilsbos hemsida.

a)
Ilsbo möter imorgon seriens absolut tyngsta och största favorit Söderhamn på bortaplan. Söderhamn har som målsättning att ta steget tillbaka till trean så snabbt som möjligt. Med den truppen och möjligheterna som dom förfogar över, så borde det bli enkelt och resterande lag bör rikta in sig på andraplatsen redan nu.


SFF - Ilsbo 5 - 0

b)
Ilsbo spelade efter sina resurser och gjorde det bra. Söderhamn tror jag kan det mycket bättre annars blir det tufft att vinna serien.



a)
Tolkar jag detta rätt och tar det på allvar så kan vi sluta spela och träna nu, VI HAR VUNNIT SERIEN! Korka upp champagnen! Den dagen vi börjar tro på ord som dessa, det är den dagen vi börjar förlora. Vi kan, med fel inställning, förlora mot ALLA lag i denna serie. Vi har inte vunnit någonting och INGENTING är klart.
Vi är inte lättlurade...

b)
Tolkar jag detta rätt är Ilsbo bra i en 0-5 förlust och vi är en besvikelse, vad hade de förväntat sig att förlora med!?! Visst är det roligt att folk har en stor tro på oss men detta blir enbart komiskt.


Spelare borta hade vi med, Terje, Holm och Molin, lätt tre av våra 20 bästa spelare....


Vi har ännu inte mött nr. 2-5 i serien, Delsbo, Trönö, Ljusdal och Ljusne, inte heller Bollnäs som några tippat i topp.
Vi svävar inte iväg nu för att vi leder och skulle resultatet gå emot någon match är vi inte det sämsta laget den gången heller (även om jag fick höra det efter dm matchen mot LAIK av några allvetare).



Nästa utmaning blir Ljusdal borta på fredagkväll. Ljusdal krossade favorittippade Bollnäs hemma med 4-1 och lär i den matchen ha spelat på gränsen till vad som är tillåtet. Vi är förvarnade, vi ska göra en riktigt bra träningsvecka och sedan ge Ljusdal en rejäl utmaning fredagkväll,

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0