Dagen efter match

3 matcher, eller 2.3 med tanke på Stugsund matchen, är nu spelade. En fantastisk match och vinst mot Rengsjö, en "seger" på 24 minuters spel mot Stugsund och ett kryss (tror jag vågar skriva med mersmak utan att vara allt för färgad) mot "Byn".
Slutsatser jag kan dra hittills?
Mina personliga reflektioner från dessa matcher är
  • vi får oftare med fler spelare i anfallen, i år är de MÅNGA vi vill ha framåt!
  • vi har hittills vart hetare i vårt djupledsspel in i de olika spelytorna. Vi kan dock fortfarande blir ännu BÄTTRE, hota ännu mer
  • Aggressiviteten i vårt försvarsspel har överlag vart bättre hittills. I en halvtimme i gårdagens match, i andra halvlek,  pressade vi Edsbyn till MÅNGA bortslagna bollar, det gillade jag!
  • Vi ser oftare mer "dynamiska" ut där vi ibland blev statiska i våra positioner i anfallsspelet ifjol
  • Vi skapar lägen och har haft mest boll i dessa 2.3 matcher

Men!

  • Vi orkar inte hålla kvaliteen i 90 minuter, det ska vi försäkra oss om att vi kan när serien börjar!
  • Vi ger tyvärr bort lite simpla mål, åtminstonde ett mot RSK och två igår. Så "sportsliga" behöver vi inte vara i kommande matcher. Låt lagen vi möter skapa sina lägen/mål på egen kvalitee!

 

Vi jobbar vidare..

 

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0