Baksmälla...

...känns det ofta som jag får efter fotbollscuper.

Med lite perspektiv till cupen har den värsta besvikelsen lagt sig och jag längtar tills vi ska spela nästa match, även det en tävlingsmatch. 9/4 spelar vi dm mot Näsviken på konstgräset i hudik..Då får vi för första gången en fingervisning på hur vi ligger till mot andra division fyra lag i Hälsingland.

Visst var vi besvikna efter storförlusten mot Kvarnsveden men tänker man efter är den inte helt ologisk. Vi har fortfarande inte gjort ETT träningspass på en fotbollsplan denna säsong. Vi har pratat om hur vi ska försöka spela, vi har tränat på det så gott det går i DINA hallen och vi har testat vår spelide i 2,5 träningsmatcher. Men vi ligger långt efter lag som har tillgång till stor konstgräsplan...är det dessutom ett förmodat topplag i trean blir det ännu tuffare.
Men vi jobbar på, till seriestart har vi förhoppningsvis hunnit träna på mer matchlika ytor i fotboll. Vi kommer orka springa mer, vara så passningsskickliga som vi stundtals visat att vi är i tidigare matcher, vara ännu i hetare i duellspelet och mer samspelta båda defensivt och offensivt.

Men den dagen en 6-1 förlust inte svider är det bara att lägga ned, det kan jag villigt erkänna...

Vi gör också fina saker i cupen och LYCKAS med många detaljer vi pratat om, dessa får man inte heller glömma!

Träning Dina Måndag, fys tisdag, Dina Onsdag, Dina Torsdag. Eventuellt ett pass på lördagen. Jag och Henrik ska på utbildning i Sundsvall.



Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Per

Inte för att jag vill vara petig - men Näsviken spelar den här säsongen i femman.

2012-03-26 @ 23:21:25
Postat av: forne

Där ser man...trodde de var kvar i fyran....sorry

2012-03-27 @ 09:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0