Att vara allt för nöjd och hamna på hälarna...

...har jag skrivit förr att man som spelare/tränare/människa inte får bli, då biter något dig snart i arslet. Mycket riktigt. Efter att ha skrivit följande i söndagens blogg:
"Dotter Hilma börjar tillfriskna, vinst igår, fint spel, inga skador på de som spelade, fint väder, sportlov till veckan, hade en rolig sista vecka på jobbet (jobben), vasaloppet på tvn.
Ibland är livet lite godare!
"

har livet vart riktigt tråkigt, grått, yrsligt, ont och hostigt. Fy Fan, jag har visst inte drabbats av influensa förut. HELA jäkla lovet i sängen. Där fick jag för att ha vart för nöjd...



Igår orkade jag i alla fall ta mig utanför dörrarna och åkte till mor och far . Farsan har haft det PRECIS lika som mig denna vecka, vi får nog båda "tacka" Hilma för viruset, och vi tyckte synd om oss själva genom att titta på två Europa League matcher. Först Citys förlust mot Sporting men FRAMFÖRALLT United - Athletico Bilbao. "Mitt" lag United förlorade men ändå var det länge sedan jag var så glad efter att ha sett en match. Bilbao krossade United med ett spel jag aldrig sett något lag spela på Old Trafford. Vilken fart, vilket kortpassningsspel, vilket djupledsspel, vilket aggressivt försvarsspel, vilket självförtroende! Vilka lirare! De flesta United spelarna såg faktiskt fyrkantiga ut i jämförelse. Och så gjorde även deras spel allt som oftast.
Några gånger höll Bilbaos stora självförtroende och VÄGRAN att bara skicka iväg bollen på måfå att straffa dem, MEN, ändå fortsatte de hela tiden försöka spela konstruktiv fotboll med bollen efter backen och underbar rörelse. Och behövdes det någon gång spelas en längre boll hade de "monstret" Lloriente på topp som sällan gav bort den till någon hemma spelare.


Älskade Bilbaos sätt att spela "4 - 3 - 3". Det tror jag Henrik gjorde/hade gjort om han sett matchen också...

Nu har jag sett Bilbao två gånger denna säsong. Förra gången hade Barca oerhört flyt och fick ett kryss mot dem.
Och efter gårdagens match är jag helt såld på dem och deras spel.
Tack för det. Och ja, jag håller på United men jag håller allra mest på bra fotboll!
Och här var "största" lilla liraren:

Iker Muniain


Född: 1992-12-19

Längd: 169

Vikt: 63 kg

Moderklubb: Athletic Infantil A

Styrkor:
Snabb och teknisk med målsinne. Kort med låg tyngdpunkt och mycket svår att ta bollen ifrån utan oschysta metoder. Kanske den största Baskiska talangen någonsin... Kommer bli en världsspelare om inte skador sätter stopp för utvecklingen.







Imorgon har vi match mot Stugsund i Edsbyn. Vi måste alltså åka till Edsbyn för att möta det lag från det samhälle jag bor i. En dag hoppas jag kunna åka upp till Hällåsen för detta möte i Mars.
Nu får vi spela på en fantastisk matta mot ett, förhoppningsvis, rejält taggat Stugsund som vill vinna mot oss.
Jag har inte sett grabbarna sedan förra matchen mot Rengsjö. Enligt Henrik har det vart en bra vecka och de som tränat har sett sugna och pigga ut.


Idag ska jag med tankens kraft bli frisk så att jag kan närvara vid vår match imorgon.



Tjingeling!










Kommentarer
Postat av: Denka

som jag sa till dig efter matchen....jag har alltid älskat Bielsa och hans sätt att tillämpa sin filosofi. fart fläkt offensivt på ett , för spelarna, nästan omänskligt sätt....

2012-03-09 @ 16:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0