Söderhamns FF denna vecka

Efter en midsommarhelg där det både ätits och druckits gott samt sjungits och dansats en hel del är det fullt fokus på den sista veckan innan sommaruppehållet från fotbollen.
. För oss kommer veckan se ut på följande vis:

Fotbollsträning Måndag, Onsdag samt Torsdag kl 19.00 plus att Åsa kör ett fyspass med laget på Tisdag.
 
På Fredag spelar vi derby mot Trönö IK på Hällåsen, en rolig match för oss att spela och se fram emot, Förhoppningsvis blir det en fin sommarkväll och mot Trönö borde väl publikrekordet för i år slås med hästlängder!?!?
I toppmötet och derbyt mot LAIK regnade ju allt bort, så även publiken. I fint väder hoppas jag på 500 personer på Fredag, minst! Ifjol tror jag det var bortåt 700 på Hällåsen och närmare 1000 personer i Trönö.
I fyran förtjänar man kanske inte riktigt lika mycket folk på matcherna.
 
Inget för A-laget i helgen men fotboll har det ändå vart en del. Igår tittade jag på SFFs pojkar 98 som mötte Gefle på Åsen. Per Svensson talar sig ofta varm om laget och där spelar ju också Max, August storebror. Jag är morbror åt August, resten får ni räkna ut själva...
Roligt att se detta lag och jag förstår att Per är stolt. Redan rätt så skolade killar som ofta värderar bra i matchsituationer och strävar efter att spela konstruktiv, passningsinriktad fotboll. En charmig detalj i denna match är att se vilka olika fysiska skillnader det finns i denna ålder. Några killar har stuckit iväg i växten, nu tror jag vissa i Gefle var född 97, men deras mittbackar såg fysiskt ut som att kunna spela i ett seniorlag.
Spännande match som slutade 1-1 men målchanser saknades inte för mer mål åt båda håll.
Jag vet att det finns fler talangfulla lag i SFFs organisation, även i PA med SIK och NIF, det ser bra ut för framtiden!
 
EM matcher också såklart. Spanien, utan "naturlig" spets, rullade bort Frankrike (där konflikter verkar vara lagets 12e spelare) i ena kvarten och vann med 2-0, båda målen av Xabi Alonso som också firade sin 100e landskamp. Jag kan inte förstå hur någon orkar klaga på Spaniens bolltrillande. En gång har jag mött ett lag som spelade på ett liknande sätt, laget hette San Gabriel och det var kvartsfinal i Gothia Cup. Det sas att laget var kopplat till Barca på något sätt, hur som helst höll de bollen inom laget i säkert 10 minuter innan vi kom åt den. Oerhört frustrerande att jaga boll så länge, både mentalt och fysiskt. Nu hade vi Crille Lundström och han gjorde alltid mål, så en av få gånger vi hade bollen gjorde han ett, men då spanjorerna hade gjort tre räckte det inte.
 
Väntad utgång av denna match och det var det såklart också mellan Tyskland - Grekland som slutade 4-2 till Tyskarna. Löw hade gjort en del förändringar i laget, något som hade kunnat få honom halshuggen om det gått dåligt mot grekerna, bl.a. bänkade han Gomes framåt. Men Löw har såklart järnkoll och det var aldrig något snack om saken, Tyskarna det lag som visat högsta kvalitee sett till alla matcher tycker jag.
 
Igår en av de bättre 0-0 matcher jag sett på länge, Italien - England. Mer öppet än vad jag trodde på förhand och innan uret tickat till 15 spelade minuter hade båda lagen vaskat fram heta chanser för att göra mål. Italien blir jag imponerad av, efter första kvarten äger de hela matchen klart spelmässigt och skapar mängder av chanser. Balotelli spelade enbart fotboll och då är han vass och på mitten dominerade en av EMs absolut bästa spelare, Pirlo. I England satt jag och funderade på en detalj, inbytte Robert Lundström kopian Andy Carroll. Jag har inte sett honom spela så där jättemycket i Liverpool. Människan måste vara EMs bästa spelare då han har bollen från midjan och uppåt men en av de absolut klumpigaste och sämsta med bollen vid fötterna, häftigt/frustrerande att se. Englands tighta/hårt jobbande 4-4-1:1 räckte lite tursamt till straffar. Där åkte de såklart ut, same old, same old....
 
Portugal - Spanien i ena semin och Tyskland - Italien i den andra. Häftiga matcher, jag måste ju stå fast vid min första gissning att Tyskland tar hem allt. Det enda laget av dessa fyra som jag inte alls tror kan vinna är Portugal.
 
 
PA kunde ej upprepa bedriften hemma mot Bollnäs och föll stort borta med 6-1. Norrala föll i fredags mot Iggesund på bortaplan, med från vår trupp denna gång var Spång och Terje.
 
Om inte innan så ses vi på Åsen på Fredag,
 
Tjingeling!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att du var där Benny. Och ja, Gefle hade några bjässar. Men så var hela deras lag också 97or...mittbacken vägde 88 kg.
Och vi var ett rent 98-lag. Men utan tvekan årets tuffaste match hittills.

2012-06-25 @ 14:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0