Inställt mot Forsa.

Dagens match mot Forsa är inställd. Känns lite som upp och ned vända världen, hade ju vart mycket mer logiskt att ställa in matchen mot LAIK och spelat denna. Men planen förstördes och nu ställer vi in denna istället, tråkigt.

Alla andra lag i serien spelar idag och imorgon och trots något svag tippning av mig senast ger jag mig på att tippa resultat igen, så här blir det:

Omgång 8
Idag
Imorgon



Ikväll kanonmatcher i EM, först Holland - Danmark och sedan en match som t.o.m. toppar den, Tyskland - Portugal!

Ingen skräll att jag gissar Tyskarna som EM vinnare, det har många andra gjort också. Ska bli kul att se om Bayern lirarna skakat av sig alla adra platser och är så hungriga som jag trott de ska vara.

Avslutar med tre tränarfavoriter i EM, av olika anledningar:

Verkar vara en skönt filosofisk tränare, stor taktisk skicklighet och som har mod att satsa på unga spelare i landslaget, dessutom jäkligt stilig i kavaj!
Joachim Löw, Tyskland

För hans otroligt energigivande syn på fotboll, evigt positiva syn på spelet och för hans förmåga att skapa glädje/harmoni i laget (i alla fall som det verkar utåt). Har gjort Sverige till ett lag som vågar tro på annat än ett defensivt balanserat spelsätt.
Erik Hamren, Sverige

För hans energiska coachande från bänken, en tränare som vågar visa vad han känner från sidan, på ett positivt sätt. Stor glöd och passion, dessutom är han så mycket Rock n Roll en landslagstränare kan bli...
Slaven Bilic, Kroatien



Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Denka

Ja, Bilic är ju fullkomligt underbar. Löw verkar vara klok och taktiskt skicklig. Sen måste man ju gilla Dick Avoocat för hur Ryssland lirar

2012-06-10 @ 19:45:52
URL: http://www.denkologi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0