From Russia with Love

SFF - Forsa 9 - 0
Ivan 5, Lilla 2, Lundström och Strid.

Adam

Spång    Stenberg    Felix     Rehnman

Victor            Robin                Simon

Lilla                Ivan                  Lundström

Avb : Strid, Adde, Alex, Molin, Holm, Pontus, Terje


Nyss hemkommen från Vimmerby snor jag texten om matchen från SFFs hemsida och konstaterar glatt att vi på de senaste matcherna gjort 25!?! mål. 8 av dessa har kommit efter att Ivan satt bollarna i mål och gjort två äkta hattrick! Lundström öser på med poäng och Lilla sätter två, en patenterad frispark bl.a. och våra "kreatörer" bakom förwards öser på med assist. Bakåt hålls nollan, då kan man vara nöjd över prestationen!
Henrik var glad efter matchen och så här uppfattar Rehnman Sr händelserna från sidan

"SFF tar ledningen med 1-0 redan efter 5 min och det är Ivan som tar hand om en dålig Forsapassning och rullar in bollen. Sen gör Ivan(stekhet fn) även 2-0 i 8 min på en ny bjudning av Forsa och rundar keepern och sen även 3-0 i 44 min - fint frispelad av Simon. Ivan gör därmed sitt andra äkta hattrick på två matcher - snacka om stekhet! 3-0 i halvlek.....

Ivan gör sitt fjärde mål i 54 min på en konstspark direkt på en hörna - årets mål? Sen i minuten efter gör han sitt femte genom att runda målisen och lägga den i tomt mål (se bildserie nedan). Per S utbrister - "The man is on fire" ! 6-0 gör sen Magnus Wallgren i 59 min efter ett otroligt fint förspel av Robert och Rehnman. 7-0 gör sen Robert i 72 min efter friläge på instick från Simon. 8-0 Martin Strid efter ett mönsteranfall. Robert till Simon som smeker fram en yttersida till Strid som kommit i en djupledslöpning.Magne avslutar sedan matchen med att göra 9-0 efter en häxpipa till frispark."

 

 

Vi fortsätter att spela det fina/vägvinnande anfallsspel vi gjort i de flesta matcher alltså och håller nollan, alltid skönt.

 

Träning Måndag - Tisdag och sedan tar vi oss ann ännu ett norr Hälsinge lag i form av Delsbo på Onsdagen hemma.

 

 

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0