Dagen efter seger


"Ingen begär att vi aldrig ska göra misstag. Men när vi passar fel eller när vi misslyckas med något måste det brinna i oss och vi måste slita som djur, kämpa och visa alla de som tittar på oss att vi faktiskt bryr oss, att vi inte viker ner oss.
Och att vi är ett lag.
Man talar ibland om att visa hjärta och det kan vara en klyscha. Men den rymmer sanningar.
När jag tittar på idrott är det just det jag vill se – idrottare som brinner och visar engagemang. Och det oavsett hur det går för dem i matchen"






Citerar dessa ord, ord jag hänvisat till förut i min blogg. Orden är Henrik Rydströms och jag gillar dem oerhört. Brinner man och visar engagemang, då går det ofta också bra resultatmässigt. Går det inte resultatmässigt bra har man i alla fall visat att man har en vilja att förbättras, att man vill bidra.
Vi har allt som oftast visat båda dessa denna säsong. Hade vart lätt att ta division fyra med en klackspark, tummat på detaljer och inte orkat göra skitgörat som att springa mest och vinna närkamper.Inbillat sig att vi ska spela ut alla lag för att vi nyligen var i divison två/tre. Då hade vi förlorat några matcher till denna säsong.


Igår mot Delsbo kom vi aldrig in i det flyt i spelet som vi eftersträvar, i alla fall inte i några längre perioder. Lite slitet i truppen, lite enkla tekniska misstag ibland, några felbeslut men jag tycker ändå att vi visar att vi vill vinna, visar engagemang.Sedan har vi alltid individuell briljans att ta fram då det inte rullar på spelmässigt hela tiden.



Glömde att nämna vart vissa spelare var igår:
Stora Wallgren läker efter benhinne operation (ryktas om att de ska bygga fallskärmar av han borttagna benhinnor i Mohed, kan dock vara jag som hittat på det), Student Filip drog på sig förkylning då han åkte cab till balen och delade skumpaflaska med sin dam (kan vara jag som hittat på det) och Rehnman Jr var bortrest denna match.



Vi har också en förståelse för att inget är klart, allt kan förbättras. Henrik och jag är inga fulllärda tränare som kan allt eller vet allt. Vi har dock en bild klar av hur vi ska spela, tycker vi har träningsövningar för att förankra dessa bilder i laget och tycker att vi ofta får kvitton på att vi gör saker helt ok, bra kanske t.o.m.
Vi kan alla bli bättre, både som lag och individuellt, en insikt jag vet att alla har.
Igår tyckte jag Fredrik Stenberg, som börjar på Gymnasiet i höst, var topp tre bästa spelare i vårt lag. Ändå sitter han med lite besviken min i omklädningsrummet och klagar över att han är dålig på att nicka efter segermatchen...Jäkligt skön inställning.

Vi jobbar vidare, inget är vunnet, allt kan bli bättre, men vi har startat serien på ett mycket bra sätt. En annan säsong i divison fyra hade vi lett serien nu med 6 poäng eller mer, nu har LAIKen gett sig tusan på att göra sin bästa säsong på årtionden och lyckas hittills alltid vinna, trots att det ser mörkt ut upp mot 90 minuter i många matcher. Igår 1-2 i 89e mot Ilsbo, för några omgångar sedan liknande tidpunkt i matchen, avgörande mot Arbrå.

Jag har en stor tro på vårt lag och Henrik som tränare.

Någon i LAIK säger i tidningen idag att de kommer vinna serien, tur för oss att det är många matcher kvar att spela om det, så helt klart kan det inte vara att LAIK vinner. I oktober vet vi om du har rätt....


Tjingeling!
Trackback
RSS 2.0