EM guld till Sverige!

I brist på lokala lag att skriva om passar jag på att gratta Sveriges damer 19 år till EM guld efter segermål i förlängningen mot Spanien i finalen. Hade nog gått mig nästintill obemärkt förbi om inte Lina Ringshamre från Söderhamn funnits med i Sveriges trupp.
 
Kolla in avgörandet här:
 
http://www.eurosport.se/fotboll/em-guld-for-sveriges-u19_sto3347998/story.shtml
 
 
 
Annars såg jag IFK Göteborg - Gefle IF igår. Visst skapade Änglarna några lägen men skillnaden i spelet var inte alls så stor som jag förväntat mig. Sett till sista 20 minuterna var faktiskt Gefle närmast segern då det såg ut som hemmaspelarna fick soppatorsk. Oremo hade kunnit näta till 1-2 om hans kanon i slutminuerna hade gått lite på sidan om Dahlin i hemma målet istället för rätt på. Matchen slutade 1-1 och visst såg Stahre, "Real Göteborgs" tränare oerhört stressad ut efter matchen...tunga tider där.
Matchens lirare dock en hemmaspelare: Tobias Sana, förstår att han blivit en publikfavorit. Så länge han orkade var han jobbig för Gefle varje gång han hade bollen under kontroll och utmanade.
 
 
Nu blir det uppladdning i några dagar i Addes hemtrakter, Maråker,  innan vi drar igång träningen igen på Torsdag.
 
Vart har solen tagit semester?
 
 
 
Tjingeling!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0