KM dag 1, Gott och blandat

Då har vi spelat första dagen på Kommunmästerskapet 2012. Resultatet har blivit tre segrar av tre försök. VINNA är ett ord jag gillar och något vi alltid ska brinna för då vi tävlar. Vi har VUNNIT tre matcher, härligt!


Prestationsmässigt utvärderar vi alltid oss själv. Vi vill och kan alltid bli bättre, göra saker bättre i matcherna. Jag tänkte nämna några av de prestationer vi gör bra/mindre i dagens matcher. Mot Bergvik vinner vi med 4-0 och vårt försvarsagerande i den matchen är en fröjd för ögat. Vi har nog aldrig spelat mot "ett på pappret" så bra lag i kommunen och haft så lite avslut mot oss. Jag räknade till tre hyfsat bra lägen annars tvingar vi Bergvik till skott i lägen där det känns ganska ok att de tar skott.
Anfallsmässigt växte vi allt eftersom tiden gick och tillslut gör vi fyra baljor och kostar på oss tre!?! straffmissar.
Lilla tävlingsdebuterar i tröjan och nr 14 satte tre mål, nästan som den gamla goda tiden...hahahah

Matchen mot Sandarne ställer vi upp med många spelare som inte spelade första matchen. Vi börjar lite trevande och publiken börjar verkligen hoppas på en skräll då vi inte gjort mål efter 7-8 minuter och Sandarne skapar några halvchanser men när kvaliteen höjs och vi börjar göra mål blir det ketchupeffekt och vi vinner spelet med 13 - 0. Sandarne sätter en handicapstraff till 13-1. Många granna mål och många som hamnade i poängprotokollet!

Matchen mot Stugsund den match som jag skrev om redan förra helgen att den säkerligen skulle bli en bra match spelmässigt,  och för publiken var det kanske den mest spännande matchen idag.
Det är alltid två lag på planen, jag tänker inte ta något från Stugsund som jag förstod skulle ge oss en rejäl match, men om jag var oerhört nöjd med försvarsspelet mot Bergvik så var vi tyvärr inte lika skarpa på den punkten i denna match. Och om vi slarvar lite i försvarsspelet är Stugsund tillräckligt skickliga att utnyttja det, framförallt med en spelare som Lucas D som kan hitta bollar och luckor som inte många andra vi mött dittills kan.
En jäkligt bra läxa. Offensivt kom vi inte heller riktigt upp i den nivå vi vill ligga på MEN vi gör 1-0 på det i särklass finaste målet jag sett idag när Henrik, Holm, Robin och Pontus bjöd upp till dans och fick med alla bitar vi jobbat med i samma sekvens i anfallsspelet, FUTSALGODIS! Glädjande för mig gör vi också mål på en hörnvarinat som vi tränat på och ska kunna ta till då vi måste jaga mål, ett kvitto för mig då jag hade en rädsla att jag vart överambitiös då vi t.o.m. tränat hörnvarianter! Pontus klipper dit bollen på hörnan.
Matchen slutar 3-2 till oss då Blom räddar handicapstraffen. En skön seger och en bra match att få inför fortsättningen.
Stugsund kommer att bli en svår nöt att knäcka för alla lag. Dock tycker jag att vi underpresterar, det tar jag på mig och imorgon ska jag och Henrik vara ännu tydligare med hur vi ska spela. Denna gång klarar vi oss ändå, stryrka att ändå vinna. Vi har ett bra lag!

Inte klart vilka vi möter imorgon men vi jobbar vidare för att göra en fantastisk prestation i 30 minuter, då VINNER vi!


Många spelare som gjort mycket poäng och andra bra prestationer i matcherna. Vi har en fantastisk konkurrens i laget, naturligtvis ännu större i futsal då färre får medverka. Men alla har gett energi idag, mycket speltid eller inte,  även om man naturligtvis ska vara lite besviken om man inte får spela hela tiden, det hade jag också vart!!!

Imorgon semifinal, kommer vi att vinna den matchen? Det kan jag inte lova men jag kan LOVA att vi kommer att brinna för det, spela för det och att det lag som vi möter ska vara riktigt bra för att slå ut oss.


Jag har sett glimtar av det lag jag vill att vi ska vara nästa helg. Jag har även sett detaljer vi måste förbättra för att ha chans att vinna några matcher i SM. Vi jobbar vidare!!!'


Kan man önska lite syre i hallen imorgon?




Tjingeling!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0