Old points

I min fotbollsmapp på datorn hittade jag statistik över inomhusspelet från ifjol, 2011, då vi spelade KM, Intersport Cup och i Ljusnan Cup. Då såg det ut på detta vis:

Namn      MÅL + Assist
Robert L    16+6    22
Victor        11+7    18
Tommy      5+10    15
Henke        8+4    12
Simon         3+9    12
Adde          10+1    11
Benny         6+4    10
Spång         5+5    10
Pontus         5+5    10
Pee              4+6    10
Holm            4+5    9
Robin           6+2    8
Martin           5+2    7
Ivan              5+0    5
Filip E            3+2    5
Felix             0+1    1

Ska bli spännande att se hur det kommer att se ut i år efter KM, SM och Intersport Cup.....


Tommy Öhrn tränare i Bergvik, Tommy Wallgren i Trönö, Henrik i Söderhamns FF...känns som en generations växling är pågång i kommunens lag. Finns inget som säger att en äldre tränare är bättre än en yngre eller tvärtom.
André Villas-Boas i Chelsea är som mig född 1977.
Sir Alexander Chapman "Alex" Ferguson i United är född 1941...36 års skillnad. Är den ene bättre än den andre? I sådana fall beror det inte på åldern.

En risk med att vara ny tränare enligt mig är en känsla av att man vill sätta "sin" prägel på ett lag och blir överambitiös, vill förändra allt för mycket på en gång. Bygga Rom på en dag liksom....
En risk med att vara mer rutinerad är att man fastnat i något fack/tankesätt och bara kör på som man alltid gjort.
Inget fel på det om man har funnit ett sätt som leder till framgång men fotbollen, precis som allting annat. förändras ju ständigt och utvecklas.
Conny Karlsson i Helsingborg fick ju mycket skit då han blev ny tränare där, mycket pågrund av sin ålder och att han var ett ofräscht namn. Fråga hur många som ångrar det valet idag.


Som sagt, finns inget som säger hur man är som tränare p.g.a. vad det står på körkortet när man är född.
Andra kvaliteer som avgör vilken tränare man är.
Själv tyckte jag länge att en bra tränare var den tränare som satte mig i startelvan...riktigt så tänker jag inte numera....hahaha

Detta kan man såklart skriva hur mycket som helst om men det har jag inte tid med just nu då jag ska leka med Monster High dockor...


Tjingeling!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0