14

14 spelare som tog oss vidare från sista kvalomgången i Svenska Mästerskapet i Futsal. Ett fint tal.

Alex (1+0), Simon(1+1), Danne(1+0), Felix(0+1), Spång(1+0), Lundström(0+2), Robin(1+0), Henrik, Holm(0+2), Filip(1+1), Rehnman(1+0), Adde(1+1), Mange(0+1), Krister
(ASSIST + MÅL)
15 med Molin som ej spelade men fanns tillgänglig och redo!

Som alltid, poängen inte hela sanningen hur man presterat i matcherna. Krister och Westberg poänglösa, båda viktiga spelare för laget med sina spetskvaliteer t.ex.


http://helahalsingland.se/sport/fotboll/1.4311493-soderhamn-till-slutspel-efter-dramatik

Läs vad Hälsingetidningar skriver från matchen. MYCKET glädjande att vi får mycket plats i tidningen, samt även en skön bild på Krister på framsidan.  Tidningen har förstått att uppskatta när ett seniorlag från Söderhamn är i närheten av ett SM guld, samt chansen att få representera Sverige i Europa!
Så här nära kommer aldrig något seniorlag från Söderhamn till att möta Barcelona i tävling! Jag skulle vilja se "Lillas" ögon om han står i en storstad i Europa och ska möta Barca i en tävlingsmatch, Hahahahhaha

Skämt åsido. Nu är vi chanslösa. Vi blir fyra. Allt annat är utopi. Drömmar för knäppa människor som inte har vett att inte hoppas på mirakel. Eller vänta nu, knäpp drömmare utan vett och som tror på mirakel, det är ju tamefan jag!!!

Till slutspelet i Falun den 11 februari har även Märsta IK, Göteborgs Futsal Club och FC Ibra från Göteborg gått.
Lagen i slutspelet kommer att spela semifinal, match om 3:e pris samt final.
Segrande herrlag får representera Sverige i UEFA Futsal Cup.

Två topp futsal lag i Sverige samt ett skarpt division tre fotbollslag. Ska vi gissa att vi "fotbollslag" får ett futsal lag i semin? Futsal sverige vill nog ha en final mellan två rena futsal lag. Vi ska göra allt för att inte så blir fallet!!!

MEN. Såklart, SÅKLART är vi under, underdogs denna helg. Att bli fyra är mycket bra, trea jäkligt bra, tvåa sjukt bra men att vinna, det är ett MIRAKEL!

Vi kommer ha en underbart rolig Lördag hur det än går i matcherna. Men nöjd med att bara vara där när jag väl är på plats, det kommer varken jag eller någon annan i SFF heller att vara.

  • Det var ju bara 10 sekunder kvar då Lilla, nuvarande 14, drog in segermålet. 14, en läskigt skön siffra i mitt liv. Jag ger mig fan på att Lilla drog in bollen när 14 sekunder återstod...=) Bara i mitt huvud det kändes som 40 sekunder kvar =)
  • Jag får ej delta från bänken i semin. Jag blev frustrerad och sparkade i nätet bakom avbytarbänken igår då vi kanske skulle haft en 10 meters straff vid 2-2. Jag accepterar mitt straff, jag blir het. Jag kommer alltid vara engagerad, den dagen jag inte är det lägger jag av. Men såklart måste jag lära tygla mitt stundtals häftiga humör då det kommer till fotboll, vinna och Söderhamns FF.
  • Adde och Rehnman gjorde bra insatser i första matchen, poäng och andra bra insatser och får ändå sitta i andra matchen. Vi har tuff konkurrens i laget och vill så ha, den har tagit oss till sm slutspel!
  • Som väntat svårt att somna igår. Matchbilder i huvudet. Simons sköna soloraid och mål, Lundströms 10 metare i mål, Bloms räddningar mot Kuben, Lillas avgörande mål, Stora och Felix rutinerat fixade frisparkar, Dannes jätteskott i ribban, GLÄDJEN efter seger m.m.
  • Pontus och Viktor tillbaka till slutspelet också. Blir härliga "problem" för mig med laguttagningen.
  • Ifjol hade vi inte vunnit denna match vid 2-2 och en minut kvar. I år har vi tagit en del futsaltänk och detta innebär bl.a.chansen att sätta in en utespelare som flygande målvakt samt VÅGA utnyttja den. I km gjorde vi två mot TIK i detta samt ett igår. 3 mål på ca 3 minuter. Mot TIK släppte vi dock in ett, eller var det två också.. Hade vi inte gjort detta nu hade aldrig Kuben vart tvungna att backa hem som de gjorde och gett oss chansen till att skapa det sista läget.
  • Intersport Cup i Hudik till helgen. Ni som tror det, det är INTE futsal. Det säger jag inte som något sorts skydd om vi inte går bra i cupen, vilket jag/vi tror/hoppas och siktar på. Men i Hudik kommer jag att vara mer "osäker" på resultatet att möta lag som Delsbo, Strands Juniorer och Norrala, lag som jag är relativt säkra på att vi skulle få ett bra resultat mot i 2X20 effektiv tid i futsal. Men detta är ju också charmen med dessa cuper. ALLA kan slå ALLA. Stugsunds IK slog för två år sedan ut ett starkt fotbollslag ABK i semin t.ex.
  • Straffar efter matcher, stora mål, ovant underlag. Ovana ytor. Oftast vinner ju ändå förhandsfavoriterna. Men visst finns alltid skrällchanser. Jag har vart med och vunnit cupen tre gånger. HuFF måste ju ses som STOOORA favoriter i år. Delsbo, Stugsund, Strand, Ljusdal, vi och en "Dark Hoarse" i Bergvik vill nog annorlunda.
  • Bollstanäs damer är det första damlag som jag blivit, åtminstonde lite, imponerade av i futsal.
  • HuFF kan komma att bli ett division ett lag nästa säsong. Vad fan hände? Inte många år sedan vi hade dem lite efter oss. Nu är vi i fyran, de kanske i ettan. Konstgräs? Ett naturligt steg för bra spelare i området att spela där? Samarbete? Någon kanske vill skriva rutinerad tränare, men inte jag. Jag tror på Henrik och tycker han är en mycket bra tränare för SFF!

Från Ervallas hemsida, en klubb som prioriterar futsal:

"Under säsongen har både seriespel och cuper avverkats, ett lag i div. 1 och ett i div.3. Vi har även spelat bland annat UFL, SM och Aif. I UFL gick ESK vidare som bästa tvåa och åkte till Västerås för att spela slutspel i SM. Två matcher spelades, en mot Västerås och en mot Söderhamn. Matchen mot favorittippade Västerås vanns men sedan blev det tyvärr en förlust mot gänget från Söderhamn. Ett lag som spelade defensivt och taktiskt smart. Söderhamn vann även grupp två och spelar därför om medaljer i Falun i SM"

Tackar tackar Ervalla!


Denna vecka ska vi träna fys med Åsa tisdag samt fotboll Onsdag och Torsdag.

 

Nästa vecka lägger vi in ett eller två futsalpass, och denna gång är det verkligen de sista passen denna säsong!!!

INTERSPORT CUP

Gruppspel lördag 28 januari
17 D 10.00 E Högs SK Njutångers IF
18 D 10.30 E Team Hudik 2 Ljusdals IF
19 H 11.00 B Hudiksvalls FF Ilsbo SK
20 H 11.30 B Forsa IF Enångers IK
21 H 12.00 D Söderhamns FF Delsbo IF 1
22 H 12.30 D Norrala IF Strand P16
23 D 13.00 E Team Hudik 1 Högs SK
24 H 13.30 B Stugsund P16 Hudiksvalls FF
25 H 14.00 B Forsa IF Ilsbo SK
26 H 14.30 D Delsbo IF 1 Norrala IF
27 H 15.00 D Strand P16 Söderhamns FF
28 D 15.30 E Njutångers IF Ljusdals IF
29 H 16.00 B Enångers IK Ilsbo SK
30 H 16.30 B Forsa IF Stugsund P16
31 H 17.00 D Delsbo IF 1 Strand P16
32 H 17.30 D Söderhamns FF Norrala IF
33 H 18.00 B Hudiksvalls FF Enångers IK
34 H 18.30 B Ilsbo SK Stugsund P16
35 D 19.00 E Team Hudik 2 Team Hudik 1
36 D 19.30 E Ljusdals IF Högs SK
37 H 20.00 B Forsa IF Hudiksvalls FF
38 H 20.30 B Stugsund P16 Enångers IK

 

Kvartsfinaler herrar söndag 29 januari
39 H 10.00 Segrare Grp A 2:an Grupp C
40 H 10.30 Segrare Grp B 2:an Grupp D
41 H 11.00 Segrare Grupp C 2:an Grupp A
42 H 11.30 Segrare Grupp D 2:an Grupp B
Cirka 12.00 Pausmatch
Glada Hudikteatern
Semifinaler Herrar söndag 29 januari
43 H 13.00 Segrare match 39 Segrare match 40
44 H 13.40 Segrare match 41 Segrare match 42

Finaler damer o ch herrar

söndag 29 januari

45 D 14.20 Segrare grupp E 2:an i grupp E
46 H 15.00 Segrare match 43 Segrare match 44

 

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Goude

Härlig läsning Benny! Fortsätt så

2012-01-23 @ 23:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0