Söderhamns A-lag...

...har i veckan tränat fys med Åsa på tisdagen i spegelsalen, fotboll med Henrik, mig och Ola Onsdag - Torsdag och imorgon Lördag kör vi ett fys pass i en gymnastiksal kl 10.00 då vår tid i DINA hallen togs av Hälsingelaget.

  • Till veckan kommer vi att åka till Flodbergs för att få Umbros sortiment av skor visade för oss och prova. Tid 17.00
  • Vi kommer att träna Onsdag och Torsdag i Dina samt äntligen få spela match igen, Rengsjö i Bollnäs nästa Lördag.
  • Fokus kommande vecka kommer att ligga på vårt försvarsspel.

Felix och Terje fortsatt sjuka. Robin skadade sin fot mot Märsta i sm och får köra rehab någon vecka. Renman väntas snart smyga igång med träning. Krister och Ivan skadebekymmer men kör rehab och fysträning.

Imorgon kommer SFFs trupp 2012 att läggas ut på den officiella hemsidan. Då kommer jag också såklart att skriva om den här...

 

 

Övrigt:

"Denka" tycker vi är stora favoriter till seriesegern och skriver bl.a. i sin blogg

"SFF är Såklart intressant, med tanke på några fina nyförvärv och stora delar av truppen med div.III och delvis II erfarenheter. Futsal säsongen har kapital otrolig och folk säger ju att det är olika sporter. Men faktum är att kan man spela bra futsal, ja då besitter man bevisligen mycket funktionell teknik och det kan omöjligt vara till nackdel utomhus. OMÖJLIGT, HÖRDE NI DET!"SFF ska Såklart vara monsterfavoriter till seriesegern i hälsingeallsvenskan, med spelartrupp, förutsättningar och erfarenheter. Inget lag ska kunna hota ens. Men om man inte får in det som krävs i laget så tror jag dom hetaste konkurrenterna Ljusdal och kanske Bollnäs. Strand Såklart, men där beror det på hur det blir med HuFF och var spelare tar vägen. Men enligt mina informatörer så har laget tappat hela fjolårets backlinje, och det kan ju kosta enormt med poäng. Självklart ska också Trönö nämnas som jag tror kommer att spöka i toppen för SFF, och vis av erfarenhet. Jag räknar aldrig bort Ljusne. ALDRIG!!!!!!"


En komplimang att Dennis och kanske fler än honom ser oss som favoriter. Vi har inte haft något "målsättningsmöte" ännu. Det jag personligen kan säga är att det är svårt att vinna en serie. Mycket måste stämma. Många måste vara i form ofta, skadefria. Spelare måste leverera poäng, försvarsspelet måste vara stabilt i varje match. Vi måste också "vända" en spiral som tyvärr gått nedåt de senaste säsongerna. Ur division två med dunder och brak 2009, femma i trean 2010 och ut ur division tre 2011. Hitta tillbaka till vinnarspåret. ÄLSKA att tävla. Ha underbart roligt tillsammans men också våga ställa krav på varandra och ta oss igenom de perioder då saker och ting INTE  stämmer till 100%, då det skaver och knakar, sådana perioder kommer ALLTID.

Jag tror på grabbarna i laget och på oss ledare runt laget. Vi har börjat säsongen positivt. Fått in den härliga känslan av att vinna tillsammans (futsal). Den blir som ett rus man ständigt vill tillbaka till. Vi ska prestationsmässigt göra allt vi kan. Sedan får vi se vart vi hamnar poäng, tabell och resultatmässigt.

 

 

I onsdags skolskridsko i hockeyhallen och jag knöt nog 40- 50 par skridskor och har vart skinnflådd på fingrarna hela veckan, idrottsläraryrket är TUFFT för kroppen! =)

 

Selma grinar och skriker varje gång hon ser mina fötter.....När läker ett par fotbollsfötter tillbaka till något sorts normalt tillstånd?

 

 

Tjingeling!

 

 

 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0