Självsäkert spel och seger!

Sveriges match ikväll, vinst med 1 - 3 borta mot Kroatien, är såklart riktigt bra. Vinsten i alla ära men det jag tyckte var roligast att se var Sveriges "nya" "lågrisk" spel. Alltså det korta, självsäkra passningsspelet genom Kroatiens lagdelar. Det var inte på något sätt Kroatiens plan att bli förnedrade på hemma plan som de blev i andra halvlek, sedan kan man klaga/skylla på deras "motivation", skitsnack tycker jag.
Grattis till landslaget som även hittat "rätt" roll till Zlatan där han kan utnyttja sina styrkor till fullo. Mackor till djupledslöpande medspelare samt mycket involverad i spelet i övrigt. Annars tyckte jag Elms försvarsspel var imponerande i första halvlek, Grankvist som fixade högerbacksplatsen helt ok defensivt, en pigg Guidetti fick göra debut samt ALLA i Sveriges löpvillighet, både i försvrasspelet, i djupledsspelet och i löpningar för att ge lagkamrater spelalternativ var härligt att se.

Enda orosmolnet enligt mig målvakt Isaksson. Hoppas vi snart får fram en målvakt som inte "bara" är grym att slänga sig och rädda skott. Jag tycker Isaksson är lite väl flängig och tunn i luften och på fötterna är han ju som alla vet svag i jämförelse med många landslagsmålvakter. Sedan får han även såklart ta på sig Kroatiens mål, Olssons självmål. Känns som att kommunikation är en av grunderna mellan målvakt - mittback....


SFF tränade ikväll ett pass med Henrik och målvakts Ola i DINA. Först ett teori pass där Henrik gick igenom hur vi ska spela och tänka försvarsspel sedan ett träningspass med tema försvarsspel. 14 utespelare + 4 målvakter, nu ljusnar det förhoppningsvis i numerären hädanefter!

Rehnman tillbaka i träning av de på skadelistan. Ivan, Robin och Krister kvar där ett tag till...Strid sjuk i kväll.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0