Lugn vecka för mig

SFFs A-lag har tränat på följande tider denna vecka:

Tisdag:   16.45 - Egen träning på Active)

Onsdag: 19.00 - DINA

Torsdag  17.45 - DINA

Lördag 10.00 DINA


Jag har dock, i samspråk med Henrik, legat lågt hela veckan. Alla matcher och turneringar i Januari tog ut sin rätt på mig och jag kände mig mer än lovligt sliten efter Intersport Cup.
Henrik hade som vanligt järnkoll på läget vad som skulle göras i veckans träningar och har låtit mig vila och finna ny energi. Grabbarna har fått jobba mycket på något vi har blivit sämre på de senaste säsongerna, spel i 1 vs 1.

Jag kommer ihåg att jag tyckte Chappa var knäpp när han nötte man-man inomhus och ett inslag som ofta fanns med i träningen var spel med små mål och 1 mot 1. Jag gjorde detta motvilligt i början, men när jag insåg hur mycket tryggare jag blev i dessa situationer på matcher förstod jag varför vi gjort det. Man ska  enligt mig aldrig ha ett spel där allt går ut på att man ska "slå sin gubbe" men sådana situationer dyker upp på matcher vare sig man vill det eller inte, då är det en STOR fördel att vara trygg i dessa och riktigt bra på det såklart.

Nästa vecka ska jag dock göra rätt för mig igen som assisterande. Och nu känner jag mig fullt laddad igen. Haft skön tid med mina tjejer (tror Marie förlåtit mig nu för att ha glömt vår 17 års dag förra fredagen då jag satt och gjorde fyror inför Glysis istället och hade vinnarskallen påskruvad till max...=)) Hunnit/orkat tagit tag i saker som måste göras hemma och på jobbet. Inte drömt, pratat, tänkt och skrivit om fotboll/futsal varannan minut varje dag/natt.

Jag älskar fotboll och futsal men att bli så engagerad tar ibland ut sin rätt. Då är det skönt och ett måste att koppla bort det ibland. Det är inte mitt yrke, tyvärr. Annars hade jag gladeligen lagt 8 timmar av det vakna dygnet att planera, fundera och diskutera fotboll. Och sedan kommit hem och helt kunnat koppla bort det. En av få yrkesdrömmar jag har kvar.



Nu ska jag till Bollnäs och buspalatset med Hilma och Selma. Oj, Ljusnan Cup spelades visst där samtidigt, då råkar jag nog åka in dit en sväng också. Vi är inte med. Jag tycker denna cup är den som ger minst tillbaka och är långt ifrån futsal/fotboll. Sarger, mål inne i sargen, ytor som varken är fotboll eller futsal, 5 spelare på planen. Men visst är det lite charmigt med alla dråpliga situationer som dyker upp med dessa förutsättningar.
Och jag vill se Hille, ett lag som nästan slog ut Sandviken ur Tidningscupen förra helgen, men torskade på ett golden goal. Hille är ett lag jag gillar ute, starka, rejäla, högt tempo, tuffa i närkamper, snabbt offensivt spel. Låter som de BORDE vinna denna cup. Bollnäs hade enligt mor och far sett rappa ut. Och ett stort Grattis till mina syrror i Trönös damer som är i semi. Trönö som klubb går ju ofta som tåget i denna turnering och går oftas långt med både herrar och damer.





En tanke skänker jag också till Egypten idag....ibland kan fotboll ta fram det sämsta i människor tyvärr.





Tjingeling!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0