Inga konstigheter!

Vi har alla våra ord/meningar vi förknippas med. Jag har mitt - "närå, jag bara skojade" som grabbarna genomnskådat för länge sedan då jag ofta säger saker jag menar och sedan försöker skämta bort det med dessa ord...dock inte alltid! Närå, jag bara skojade!
Hasse Olsson hade sitt -"Jag inbillar mig och tror" som han ofta tog till vid träning och match- "Benny, jag inbillar mig och tror att en fotbolls spelare tar hand om sina fötter, men det här, det är ju ruttet". Jävligt rolig mening jag fick av Hasse då jag låg på massagebänken inför en match.
Dagens Henrik har sin egen line, "- Inga konstigheter".

Igår körde Henrik en bra genomgång med A-laget hur vi ska jobba i träning och match i år. 45 minuter snack innan träningen. I teorin låter de ideer vi ska jobba efter MYCKET positivt tycker jag/vi. Men sedan ska vi också klara detta i praktiken, det är den stora utmaningen... 
Inga konstigheter. =)


12 utespelare i träning samt ett gäng målvakter med Ola. 
Rehnman, Robin, Krister och Ivan skadekänningar. Terje, Filip och Felix sjuka, P och Adam i Norge.


Resten körde ett bra pass med fokus på anfallsspelet/agerande  då vi har boll. Röd tråd i passet och svar på varför vi gör övningar fanns klart och tydligt där, som det ska vara!
Offensivt kommer vi denna säsong ha många hot mot våra motståndare!

Rony och Jonas Lööw-Olsson tränar med oss i två veckor nu. En av de positiva effekter ett samarbete mellan Norrala och SFF ger.


Ikväll kör vi ett till pass med fokus på anfallsspel, Henrik lovade också spel med två mål till grabbarnas stora glädje =)


Själv fick jag ett litet återfall och lust att spela/träna igår. Tur att jag har en tränarkollega som INTE vil ha mig på planen, annars hade risken funnits att jag fortsatt, och säkerligen gjort bort mig. Jag är assisterande tränare nu, det är jag nöjd över och vill vara. Men som med alla beroenden får man väl återfall ibland....

Tävlingsnarkoman som jag är ska jag inte sticka under stolen med att jag saknar att tävla. Därför är jag personligen mycket glad över att det snart drar igång med matcher. Om två helger Rengsjö borta på Solrosen.

Då ska vi börja pröva de detaljer vi tränar på i "skarpa" lägen, hitta "känslan" samt ta med oss tävlingsinställningen från futsalen. Matcher är alltid den bästa träningen!


Är imponerad av Basel samt Napoli denna champions league vecka...

Inga konstigheter!


Tjingeling!




 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0