Grädden på moset är här!

Så, äntligen, imorgon åker vi till Falun och Futsal sm semifinal. Ikväll en futsal repetetion i flygstaden inför lördagens match mot FC Ibra. Efter några matcher där två veckors ringrost efter futsal-uppehåll (vi ÄR ett fotbollslag =)) spelats bort så såg spelarna återigen heta ut.

Alex, Poppe, Lilla, Felix och Lundström sparrade i täta matcher mot Molin, Simon, Robin, Spång och Filip.

8 utespelare. De som av olika, godkända, skäl ej kunde träna var Danne, Krister, Rehnman, Holm, Adde, Victor och Westberg.

Terje, Stenberg, Stridh och Ivan beordrade fotboll med Niffen och Nyström.


Det vi kan konstatera är att Rehnman, "poängmaskinen", ej kommer att kunna delta efter att ha fått en fraktur i foten i en av kvalets futsalmatcher. Också Krister är borträknad från spel efter sjukdom och en del skadebekymmer.


Vi har idder hur vi ska kunna störa storfavoriterna FC Ibra. MEN, framförallt, gå ut och njuta av sådana här matcher och vintertävlan!

Om någon tycker att jag överdriver FC Ibras favoritskap kan läsa denna omröstning som gjorts på Facebook där "årets futsalspelare" ska framröstas:

http://futsal.se/wp-content/uploads/2012/02/aretsspelarerostning2012.png


De har en och annan skicklig futsal lirare, det är vi mycket medvetna om! MEN, innebär det automatiskt seger?
Vi ska i alla fall spela om det....OCH tro på de kvaliteer vi har!

Vi kommer nog aldrig mer var mer "underdogs" i match... älska läget!



Efter denna helg kommer jag mestadels att skriva om fotboll, SFF och vår jakt på bra prestationer i "Hälsingeallsvenskan".

Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte njuter just nu...och det kommer jag att göra om jag vet att vi gjort de prestationer vi kan i helgens matcher också!


Tjingeling!








Kommentarer
Postat av: aaaa

Fc Ibras första femma är något att se upp för:-)

2012-02-10 @ 01:24:59
Postat av: Micke

En liten skräll att se dom gamla ÖIS talangerna Vega och Mentor Zhubi i FC Ibra. Mentor har grym teknik att se upp för :)

2012-02-10 @ 08:09:08
URL: http://www.carl-bech.it

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0