Det närmar sig!

Såg just Spanien, världens bästa futsal lag, krossa Rumänien med 3-8 i futsal em i Kroatien. Vilka ska stoppa dem i jakten på EM guldet? Troligtvis ingen...


Veckan med SFFs A-lag:
Tisdag, Åsa Fys 16.45
Onsdag Dina hallen, 19.00
Torsdag Flygsteden, futsal 16.30
Fredag, Avfärd till Falun och hotell övernattning
Lördag 11.30 FC Ibra - SFF, semifinal i futsal SM
14.30 match om tredje pris
18.00 Final

FIN VECKA!!! Blir vi fyra? Trea? Bättre? Hur som helst ska alla i laget göra sina två bästa futsal matcher någonsin! Hur långt det räcker vet vi inte men då kan vi ha en skön resa hem med vetskapen att vi gjort allt vi kunnat för att avsluta futsal säsongen lika snyggt som vi gjort den hittills!



Kikade på fyra matcher i Ljusnan Cup i helgen innan Hilma och Selmas energi, som de mestadels hade gjort av med i buspalatset, tog helt slut. Sexmanna tävling i en blandning av hockey, fotboll och futsal. De jag kom dit för att se var Hille IF och efter den obligatoriska första tiominutaren vilken man ofta behöver i cuper innan man kommer igång var de ungefär så bra som jag förväntat mig. Tills dess hade Landafors, som var lite bättre än vad jag förväntade mig, stått emot med mycket tur, en del skicklighet och med hjälp av straffar och ställning 2-2. Dock syntes det hela tiden hur det skulle gå och till slut blev det också 9-2 till Gefle laget.

Hille vann mycket väntat cupen. Kul att det lag som spelade bäst och använde minst av de "sparka i sarg och springa fort och mycket och stångas" förutsättningar som denna turnering innebär.
Bara min personliga åsikt om nu någon vill ha den. Jag tyckte också det var ganska roligt att spela denna cup, MEN, jag såg säkert 40 "sarg ut" i uppspel om jag får prata hockeyspråk och direkt i situationer där futsal/fotboll skulle kräva kvalitee och kreativitet skickar man här bollen i en sarg eller ned i ett sarg hörn och springer på en boll som sällan går död. Cupen har rätt mycket publik och många roliga situationer på planen, en del ögongodis och bra spel men varför man ska vara med i den blir i min värld mer och mer svårt att förklara. Det är i och för sig tävling, men i vad? Och vi hade haft chansen att möta ett bra Hille men annars ser jag inga svar på varför. Men det är i min värld. Ingen sanning eller facit. Personlig smak och tycke. Vet att många tycker detta är den roligaste cupen. Ja, allt kan hända, skrällar, Ljusne i final, Landafors inte oceaner från en pallplats, Alfta kryssar mot Trönö, stooora ytor, stooora mål o.s.v.

Skulle vi vara med igen skulle jag förbjuda mina spelare att använda sargen. t.o.m. ett välspelande Hille glömde ibland bort futsal/fotboll och började skjuta i den förbenade sargen efter ett tag...pust

Hille, ett lag som skulle gett oss mycket tufft motstånd i futsal, kanske möts vi nästa år i tidningscupen i Sandviken?


Tjingeling!







Kommentarer
Postat av: Denka

Nä Benny, det skulle du inte. Du skulle inte alls förbjuda och du skulle gilla när ni vann i slutsekunderna på en sargretur. Lura ingen om något annat!

2012-02-07 @ 14:46:59
Postat av: forne

Om vi vann på en sargretur skulle jag lämna w.o i resten av turneringen...=) Eller ok då, skulle det innebära seger skulle jag kanske kunna ta det...=)

2012-02-07 @ 17:03:34
Postat av: Denka

hahahaha Benny, du ÄR en sargretur....



Varför du skriver det nu är för att då skulle man kunna komma runt erat TRÅKIGA spel :)

2012-02-12 @ 22:14:15
URL: http://www.denkologi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0