Avtackad...igen!

I övre hallen i Grundviksvägen 21 där jag bor med mina två döttrar, fru och en katt hänger en tavla jag är stolt över. Det är en tavla med massa bilder på mig på fotbollsplanen och där står : Benny Dahlin 287 matcher i SFF. På baksidan står det några fina ord från spelarna i laget. Jag fick den av grabbarna då jag lämnade SFF 2009. I helgen fick jag en ny tavla. Den är jag också stolt över. På den tackas jag också för min tid i klubben. Matchsiffran är nu ändrad till 327 och jag fick den i helgen av SFFs styrelse.

TACK för blommor och den fina tavlan!

Tredje gången gillt nästa? Närå, nu är det slut. Nästa tavla får bli ett tack för tiden i klubben som assisterande tränare, förhoppningsvis en framgångsrik sådan tillsammans med huvudtränare Henrik.


Lördagens träning blev i Östra Skolans gymnastiksal tillslut. Ett Beep test blev den jäsiga överraskningen för spelarna som var där. Lilla, Adde, Simon, Adam, Blom, Pontus, Robert, Strid, Spång sprang alla ett Beep test "light" då jag min idiot hade missuppfattat reglerna i testet trots att jag gjort det ett x-antal gånger....Adam Skhiri visade att löpträningen i Norge gett resultat och sprang längst, till nivå 21!!!!!!!!!!!!???
Då förstår ni att jag hade glömt hur testet egentligen går till. Ifjol sprang den som sprang längst till 14....MEN vi gör precis lika nästa gång så får vi ändå en bild av hur spelarna ligger till.

Krister och Robin "rehabbade" på sidan.
Rehnman och Ivan skadekänningar, Danne körde ett eget pass, Terje, Stenberg, Felix, Filip sjuka, Holm jobb

Vi hann även med basket och innebandy samt lite styrka, en bra start på lördagen.

Jag åkte sedan och prövade på ett pass Kettlebell med Henrik och Anna i deras nyöppnade gym i Bollnäs. Roligt som bara den men jag har träningsvärk ännu....



Truppen upplagd på hemsidan och ser ut som följande:


16. ALEXANDER BLOM              880206
31. ANDREAS MOHLIN    960211                NY!

FREDRIK STENBERG(nummer oklart)    960610        NY!
5.   PONTUS OLSSON    880428  
6.   VICTOR OLSSON    900402
7.   SIMON ÅBERG    860218
8.   TOMAS REHNMAN    900724         NY!
9.   ROBERT LUNDSTRÖM    900329
10. NIKLAS HOLM    870204
11. IVAN LEVOSKHO    920216
12. ROBIN OLOFSSON    870930
13. OSCAR SPÅNG    930206
14. MAGNUS WALLGREN    890825          NY!
15. FELIX LINGMAN    920421
17. DANIEL ANDERSSON    871014
18. CHRISTER WALLGREN    870903       NY!
19. TERJE WEIJL    940207
20. ANDREAS OLSSON    920803
21. MARTIN STRID    910909
22. FILIP ENARSSON    931203            NY! 

TRÄNARE           
HENRIK ÅHNSTRAND    790729
BENNY DAHLIN    770114


Det kan fortfarande hända något i truppen. T.ex. när Adam och "P" flyttar hem från Norge .
En ung, utvecklingsbar trupp med fina kvaliteer och som säkerligen kommer att göra bra fotbollsmatcher i sommar.

I veckan kommer vi att slipa på vårt försvarsspelet. Vi börjar på Onsdag med ett teoripass, kör sedan ett pass i Dina hallen, Torsdag kör vi ett pass till och på Lördag ska vi pröva våra ideer i årets första träningsmatch. En fin utmaning mot Rengsjö i Bollnäs där vi förhoppningsvis får träna en del försvarsspel OCH ännu hellre en massa anfallsspel!

Umbro kommer på Tisdag och visar sitt skosortiment för oss på Flodbergs. Själv behöver jag inga nya, åker istället till Gävle och tittar på Brynäs - AIK med farsgubben, min present till honom. Första gången vi ska på hockey i läkerol arena.


24-7 "Road to the nhl winter classic" hann jag äntligen se klart i helgen. Mycket skön nhl dokumentär där vi som tittar får följa med bakom kulisserna hos Rangers och Flyers. TÄNK en sådan dokumentär om United - City eller Real - Barca. Få följa med på träning, personliga porträtt om spelarna, höra snacket i halvtid o.s.v. Skulle var priceless! Hoppas något liknande kommer att göras om fotbollslag.




Nu ska jag grädda pannkakor, hejj!




Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Denka

värre än lundgren som blev attackad tre gånger i skärgårn :)........ och två i norrala :)

2012-02-28 @ 21:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0