Spel igenom, spel i vinklar och...

...avslut med kvalite, dagens träningsinnehåll med SFFs A-lag.
Om de går som vi vill, tror och hoppas ska vi komma till en del avslutslägen i år. Vi vet hur vi ska försöka komma till dessa, gäller att ha kvaliteer att komma dit och när vi väl är där, SÄTTA BOLLEN I NÄT!

Jag älskar produktivt possession spel, mycket bollinnehav med kvicka, smarta lösningar och tekniska nummer på små ytor med spelare som hela tiden tillsammans löser situationer. Men i slutändan handlar det om att sparka bolluslingen i mål. Fråga bara Chelsea efter gårdagens match mot Barca....


15 man på tisdagens fys med Åsa, 16 igår på fotbollsträing med Henrik och Ola och samma antal ikväll. Ikväll fick jag äran att köra träningen, Simon undrade vart den "riktiga" tränaren var...han börjar bli kaxig gubben. =)
Efter uppvärmning, kvadratenvariant, avslutsövning med spelinslag samt spel 6 vs 6 blev det kortare intervall löpningar runt A-planen. Det pustades och stånkades en del, vafan skulle det inte vara lugn vecka nu?

Vi får inte skära ned på intensiteten FÖR tidigt i år, ett misstag vi kanske gjort de senaste två säsongerna....


Terje, Strid, Danne, Adde, Krister och Lilla de som av olika anledningar ej kunde vara aktiva på kvällens pass. Kevin Engman från Norrala kör på i träning med oss denna vecka efter att ha vart med oss i de senaste två matcherna också. Min åsikt är att samarbetet med Norrala hittills fungerat mycket bra. Hoppas det flyter på när serierna startar också och att föreningarna kan hjälpa varandra till positiva prestationer och resultat.

Genrep inför serien!
Till helgen match mot Valbo. Tumba, Enarsson och Robin blir ledarstaben på den matchen. Jag och Henrik pluggar och tar examen till BAS 2 tränare.

Vi vill höra positiva rapporteringar från matchen!


Imorgon fyller min äldsta dotter 7 år. Hilma 7 år! GRATTIS MIN STORA LILLA JÄNTA!
Inte så liten längre...Time flies!




Tjingeling!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0