Sex träningar kvar till...

...seriepremiär. För mig hade det gärna fått vara imorgon. Fotboll, tävla, förhoppninsgvis vinst efter spel som vi eftersträvar, inte mycket slår den känslan!!!!

MEN, kanske bra att vi har lite tid kvar, en del skavanker i laget och sjukdom efter tuffa veckor.

Ikväll körde Ola ett pass med målvakter, Henrik ett pass med försvar och anfall 1 vs 1, 2 vs 2 osv. Jag hade fyra rehabbande spelare som fick testa inslag av detta:

http://www.lifekinetik.se/

Lundström, Simon, Stenberg och Adde har kanske blivit lite rappare i huvudet ikväll.

HokusPokus för somliga, jag tror dock inslag av sådan träning verkligen kan skilja spelare från spelare. Mycket av hur en spelare löser problem på planen har med dennes kapacitet "mentalt" eller i tanken att göra. Varför då inte träna upp detta?
Därför jag älskar Lampards passning till Chelseas första mål i gårdagens match mot Barca. Och Özils passning till Ronaldos 2-0 mål i kvällens champions league match. Kvicka "mentala" kreativa passningar, speluppfattning och "awareness" i dess renaste form, underbart!




Real - Bayern 2-1 i halvtid och en underbar match offensivt åt båda håll.


Tjingeling!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0