Lite trött blir jag..

..på matcher som avgörs på långa inkast. Matchen vi såg i helgen avgjordes på ett långt inkast av Kalmar efter att de flyttat upp alla stora spelare från de bakre leden. Igår avgjordes Norrköping - Helsingborg på samma sätt.
Ja, jag vet att fasta situationer är viktiga, jag vet att dessa lag VANN sina matcher p.g.a. dessa långa inkast. Men att titta på eller spela emot lag som nästan bygger sin filosofi på att man vid dessa inkast ska flytta upp stora spelare och förhoppningsvis böka in ett mål tycker jag är så tråkigt. Det försvinner en massa tid i väntan på att inkastet ska ske, ofta är den som ska kasta på "bortre" sidan boll, "skithusen" som Åkeby kallade dem ska flyttas upp o.s.v. OFTAST blir det inte heller mål.
Inför 4 sekunders regel på inkast!

Finns även i hälsingland lag som lägger mycket fokus på just långa inkast...tråkigt enligt mig. Smart enligt någon annan kanske....

Jag har ju själv spelat med en spelare som hade långa inkast som sin "specialite", Andre "Lillis Donadoni" Helsing. Men då fick man i alla fall se en cool handvolt i kastet före....=)


Träning med Henrik igår, en del manfall men enligt Henrik ett bra pass av de närvarande spelarna. Smålagsspel och kortare intervallträning. Ikväll kör Fys Åsa ett pass innan vi återigen kör fotboll Onsdag och Torsdag.
Adam Skhiri nu hemma från Norge och konkurrens situationen om målvaktsplatsen hårdnar...

Norrala, vår samarbetspartner, spelade i helgen cup i Edsbyn. Med från vår trupp fanns Terje, Strid och Rehnman. Enligt uppgift skapade man mycket i 0-0 matchen mot Stugsund, förlorade mot cupvinnaren Slätta med 3-2 samt vann bronsmatchen mot Färlia med 5-0. Alla tre spelare från vår trupp hade bidragit till en bra helg för Norrala, skoj! Och grattis till bronset Niffen!

Läs mer om cupen här:
http://www.norralaif.com/



Själv har jag sagt att jag ska springa Lidingöloppet i sommar. Då måste jag ur min dvala. Löper en del gör jag redan, ska jag överleva loppet måste jag dock snäppa upp min personliga träning en hel del...
Kanske köra något pass fotboll t.o.m.....

Tjingeling!
























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0