Diplomkurs denna helg...

...och nästa helg. Examen för Bas 1 0ch Bas 2 utbildningen. Tyvärr innebar det att jag och Henrik ej kunde närvara vid vår match mot Valbo på Strömvallen igår. Då Tumba, som skulle hjälpt oss med coachning, blev sjuk fick skadade Robin och Enarsson Sr sköta matchen från sidan. Det blev förlust för oss med stora siffrorna 0 - 3.  Då jag ej såg matchen själv förlitar jag mig på hur matchen såg ut genom Robin:

"Förlust med 3-0. Valbo chockar oss med att spela väldigt hårt, på gränsen till fult. Vi går inte in i närkamper, slarvar med med kortpassningsspelet och pratar inte med varandra på planen. Trots det är det vi som för spelet i första. Valbo gör 1-0 på en frispark direkt i mål i 10 min. I 57 min gör Valbo 2-0 och i minuten efter gör Valbo 3-0 på en hörna direkt i mål. De avbytare som hoppar in gör det bra. Rapporterar tf (Henrik och Benny på tränarkurs) coach Robin Olofsson i telefon direkt efter matchen"

Som vi säger efter de matcher vi vunnit hittills, inga poäng vunna. Inga poäng förlorade i denna match heller även om vi ALLTID strävar efter att vinna.
Imorgon ska vi höra med grabbarna hur det kändes på planen. Sedan stoppar vi alla erfarenheter vi skaffat oss denna försäsong, futsal, vinster, oavgjorda, förluster och träningar och laddar för seriepremiär, nu är det nära!!!!!

Vill ni se ett galet taggat gäng? Gå hit:

http://www8.idrottonline.se/SoderhamnsFF-Fotboll/A-laget2012/Spelartruppen/


Helgen som alltid intressant då det gäller fotboll och utbildning. Tyvärr mådde jag halvrisigt på lördagen men idag söndag kände jag mig tack o lov pigg igen. Muntliga presentationer av olika uppgifter samt praktiska "prov" för oss tränare.
Nästa helg sista delen av utbildningen och förhoppningsvis kan man efter den helgen kalla sig hyfsat utbildad tränare.
Då har jag och Henrik gjort följande:
  • Avspark - Ledarskap, Barnet i centrum, "Fotbollens spela, lek och lär"
    (1 dag)
  • Bas 1 - Ledarskap 1, Spelförståelse 1, Teknik 1, Målvaktsspel 1 och Träningslära 1 (fyra 1-dagarskurser)
  • Bas 2 - Ledarskap 2, Spelförståelse 2, Teknik 2, Målvaktsspel och Träningslära 2 (fyra 2-dagarskurser)
  • Diplomkurs Bas - Teoretisk och praktisk tillämpning av de ämnesområden som behandlats på Avspark, Bas 1 och Bas 2. (4 dagar)
Från och med nästa Måndag ska vi då vara tränare i en förening i ett år för att få fortsätta på utbildningsstegen som är avancerad nivå.



Övrigt
  • Gefle vann med 0-1 över Kalmar borta, skönt för dem!
  • HuFF vann idag mot Strömsberg med 2 - 0 i hemmadebuten.
  • Real vinner, välförtjänt, över Barcelona igår på Nou Camp med 1-2.
  • United fick 4-4 mot Everton, tre poäng till City nu och derby nästa vecka, en match man inte gärna missar....
  • Westbergs Karlberg vinner igen i tvåan...

Träning till veckan:
Fotboll Mån, tis, ons, tors DINA hallen
Söndag Fys m. Åsa




Tjingeling!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0