Gubbjävel

Igår vann vårt SFFT mot Edsbyn 2 borta med 1-4. Henrik ringde och skrockade och var jäkligt nöjd, både med spel, spelare och även för HANS nya tre poängare. Jag, Nåjde, Tumba och Henrik har en liten intern tävling i vem som kan få mest poäng som ledare för vårt andra lag. Henrik leder nog just nu men jag ska göra allt jag kan för att gå om...Bergsjö borta kan jag inte gå miste om tre poäng eller? =)

Vi som inte spelade i Edsbyn hade lugnt träning med ett av det roligaste moment jag kan komma på med en fotboll, fotbollstennis! Och naturligtvis vann jag och de andra "gubbarna" P, Gammelsmurf (Tommy) och Strid...

Hälsenorna har börjat vakna till liv i elfte timmen, halleluja! Inget smärtstillande i senaste matchen, inget "hugg" i någon hälsena, så jäkla skönt. Dock är de ömma och värker en del med det har jag levat med sedan säsongen 2000.

Heby på Söndag. Vi ska vara avslappnade med boll, våga rulla och sedan vara som hungriga vargar när bollen är Hebys. Då kan vi störa ett av seriens mest fysiskt spelande lag och ett lag som slåss om andra platsen i serien.

Jag kan ha 1-5 matcher kvar som aktiv spelare men jag är lika sugen på att spela fotboll som när jag var 20. Inget som är spikat men jag kan inte hjälpa att undra vilken gen jag blev utan egentligen? =)

"Det är märkligt, det där med tiden. Hur man är ung, talangfull och lovande och tycker att alla andra är gubbjävlar.
Men utan att man förstår det är man snart själv den där gubbjäveln."
H. Rydström

Bara att hålla med och jag kunde inte skrivit det bättre själv.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0