Framtiden

Tyckte synd om mig själv hela helgen men nu har jag skakat av mig den besvikelse jag kände efter knäbeskedet.
Jag grät, bokstavligen talat, ut lite lördagkväll med några lagkamrater (sånt som bara kan hända en lördagkväll =))
och nu börjar jag sakta men säkert se på framtiden med ljusare tankar.

Mitt knä känns redan så pass ok att jag kan gå utan att halta med det. Ett löppass inom tre veckor är mitt mål. Att bara springa rakt fram i ett tempo är inte som att spela fotboll och jag hoppas verkligen att det kommer att fungera.

Inget bestämt inför nästa säsong ännu för min del. Förutom att matchtröjan stannar i taket...

Laget som vann mot Rengsjö senast gav mig verkligen hopp inför framtiden. Att vi äntligen har hittat SFFs naturliga vänsterback i Fredrik Stenberg, 15 år, det såg jag redan i första matchen han var med i SFFT tidigt i våras och nu bekräftade han det. Förutom att Viktor Roos snurrade med honom friskt en gång så klarade han de flesta situationer mot namnkunniga spelare i Rengsjö med bravur. Vågade också fylla på i anfallen som en "modern ytterback" som det så fint heter. Och på andra sidan backlinjen Måns Ekholm, som just började första ring på gymnasiet och var kanske ännu ett strå vassare, kul!
Och på mitten Spång och Terje, unga killar som båda visar att de klarar sig mot bra division tre motstånd.
Egentligen bryr jag mig inte så mycket om ålder, en bra spelare är en bra spelare oavsett ålder men dessa grabbar har såklart en ljus framtid då de kan utvecklas mycket och lära sig mycket ännu, då tror jag inte att division tre är taket för någon av dessa.

Sedan gjorde alla andra ungtuppar också en bra match. In med 3-4 "rävar" till nästa säsong och vi kan ta upp kampen om seriesgern på allvar. Dock såklart tidigt att prata om sådant då jag inte alls vet hur truppen ser ut nästa år.
Jag hoppas verkligen att Henrik blir kvar som tränare, allt annat skulle i mina ögon vara ett stort misstag av klubben. En mer ambitiös, intresserad och tänkande tränare blir svår att hitta. Dessutom har Henrik en ständig lust att lära och är inte fast i något fack, han har lärt sig mycket  år och är såklart revanschsugen.

Helsingborg svenska mästare, grattis till dem, även om jag såklart hoppades på Gefle in i det sista =)

Mitt Manchester mot Nåjdes manchester i rejset för att vinna i England, kan ju bara gå på ett sätt....

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0