En känsla som slår de flesta!

Jag har blivit pappa två gånger i mitt liv, Hilma och Selma heter de gobitarna och jag har, hur klicheaktigt det än låter, aldrig vart i närheten av så lycklig som jag var när man ser att barnen och frugan mår bra och är friska efter förlossningen.
Men som god tvåa kommer känslan efter att ha vunnit fotbollsmatcher, i alla fall viktiga sådan, som dagens. Det är väl den känslan som gör jag spelat alla dessa år, känslan då man tillsammans gör något bra som leder till vinst, som i kvällens hemma "måste "match mot Heby. ett lag som slåss om positiva kvalplatsen. Vi vinner, inte speciellt snyggt med 2-1 hemma i en match som betydde så mycket. Förlust och vi hade vart ett division fyra lag nästa träning. Vinsten innebär en mikroskopisk chans att klara kvalplatsen men framförallt gav den mig och förhoppningsvis flera i och runt laget en ljusare syn på framtiden, vart den än må vara.

I förra mötet gjorde vi en mycket bra spelmässig prestation och hade stort bollinnehav och målchanser men förlorade med 1-2. I dagens möte har Heby mer boll än oss, framförallt i andra halvlek, men vi kämpar med näbbar och klor och de skapar inte så mycket klara lägen. Och återigen känns det att vi har ett lugn och kvalitee bakifrån och vi tar tillvara de chanser vi skapar, underbart!

Ivan gör 1-0 efter förarbete från Holm och P skjuter 2-0 i andra halvlek efter fin framspelning av Robin. Heby kvitterar efter att jag tagit sopslut och inte hinner upp i press på en spelare som ostört kan lägga en lyra över våra mittbackar och hitta en medspelare. 2-1 och såklart stor nerv resten av matchen.
Ola stabil i målet och offrar rygg och nacke i slutet för att plocka ett högt inlägg och gör en inte allt för smidig bakåtkullerbytta i landningen, tack för den Ola!
Stort jubel efter matchen då hoppet fortfarande lever.

Efter förra hemmamatchen och segern mot Brynäs kunde man läsa följande fina rader om oss i tidningen GD:
"– Vi möter ett mycket bra Söderhamn med många skickliga spelare, säger Brynäs tränare Alexander Bäcklin.• Speglade matchbilden resultatet tycker du?
– Ja det måste jag säga. Söderhamn var mycket bättre än oss idag, vi skapar inte så många chanser"

Ord som bidrar till självförtroende och ger positiv energi fastän vi ligger risigt till i tabellen.

Min insats godkänd i första men jag tog totalt slut på soppa tidigt i andra vilket syntes väl på min kvalitee. Jag har ju som sagt inte kunnat tränat ordentligt p.g.a. mina hälsenor och kondition är en färskvara, Henrik gjorde det enda rätta och plockade ut mig efter en timme. En skaplig frispark och några vunna nickdueller och närkamper blev det i alla fall. Tyvärr blev jag avstängd efter en snackvarning då jag skrek ALDRIG! efter att domaren gav bort en klar inspark för oss till hörna. Jag hade då redan en tillsägelse för snack då jag tyckte att domaren borde dömt frispark till oss för hög spark efter att Holm fått mittbena av ett par Heby Adidas i en duell. Men jag har ju mig själv att skylla, kan ibland inte hålla käften stängd när adrenalinet sprutar. Domaren bra annars tycker jag...

Resten av laget lika bra som senast mot Brynäs och Holm och Ivan framåt blir bara bättre och bättre, framförallt i slitet utan boll.


Sund nästa Lördag, Bergsjö borta söndag, sex friska poäng!

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0