Division fyra 2012 är verklighet

Då är det klart, det blir nedflyttning för oss i SFFs A-lag till "Hälsingeallsvenskan" 2012. Bara ordet får mig att må lite lätt illa faktiskt...

I dagens match hade vi behövt vinna mot Sund samtidigt som Avesta inte fick vinna mot Sjötull.
Vi gjorde en mycket fin första halvlek mot Sund och att det stod 0-0 i halvlek är ett mysterium då jag räknade till 7- 1 i chanser till oss och då är tre av dessa chanser riktigt, riktigt klara där man nästan kan kräva mål. Sunds chans är ett skott tio meter utanför straffområdet som går två meter utanför...bra halvlek spelmässigt.

I andra halvlek får vi tidigt utdelning och Holm gör mål i ett friläge, framspelad av Tommy om jag såg rätt. Stor glädje men tyvärr blir vårt mål startskottet på en sämre period från vår sida samtidigt som Sund höjde sin nivå ett snäpp. De började skapa lägen och 1-1 efter ett fint inspel och ett hårt volleyavslut var då rättvist. Vi måste gå för seger och går över till 4-1-2-3, full fart framåt. Ivan halkar i ett friläge från kanten. Anfallen böljar fram och tillbaka och när Pontus drar ett hårt skott en centimeter över ribban i minut 90 ger han en bild av hela vår säsong, ofta nära men allt som oftast inte tillräckligt nära. Istället kontrar Sund in 2-1 och division fyra är klart.

Avesta vann mot Sjötull så en seger hade inte hjälpt, en klen tröst. Med dessa resultat blev det också klart att grannbyn Trönö också hamnar i division fyra nästa säsong. Edsbyn, som sett ut som ett riktigt topplag hemma på hösten, krossade Trönö igår med 5-0.
En tung säsong för alla oss i Söderhamns-hörnan.

Är det bara jag som hör samarbetsklockorna ringa?

Imorgon bortamatch mot Bergsjö för mig som var avstängd i dagens match...


Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0