Löjliga säsongen...

..eller "Silly Season" är igång. Vilka spelare ska spela vart? Den spelaren är påväg dit och en annan spelare är påväg dit, rolig men samtidigt en påfrestande tid. Önskar jag bara kunde stänga av men då jag rör mig i grupper med många fotbollsspelare hör jag ständiga rykten om vart spelare ska spela nästa säsong och som vanligt vet och kan många mycket.

Vad vi kan erbjuda i SFF när vi ska locka nyförvärv är mycket enligt mig. VAD detta är kommer jag och övriga inblandade att berätta för de spelare som vi vill knyta till oss inför nästa säsong. För visst finns det namn vi finner "heta" och gärna ser i Hälsinglands snyggaste tröjor nästa säsong...

EN sak vi numera inte kan erbjuda är spel i division tre eller framförallt spel i division två som vi kunde för några år sedan. Men eftersom att det då var i stort sett omöjligt att locka över guldkornen från klubbarna i närheten till SFF kanske det faktum att vi nu är i fyran är en fördel för oss? Förhoppningsvis är det så. Svårare lär det knappast kunna bli.


Hektisk men rolig Fredag som vanligt, började och slutade i DINA hallen, mitt andra hem.

Finland - Sverige i riktigt skitväder ikväll och viktig 1-2 seger. Segern också det enda jag tar med mig från den matchen ur Sveriges synpunkt, möjligen också det faktum att vi har hittat en bra vänsterback, i alla fall mot "svagare" nationer. Ska bli intressant att se hur Olsson klarar sig mot Holländska kanonkulor på tisdag. Zlatan återigen riktigt svag och jag satt faktiskt och önskade honom utbytt.
Kan dock ta med mig Rasmus Elms "awareness" på planen, som Henrik verkligen försökt pränta in i oss i gångna säsongens övningar. Alltid ett snurrande huvud som uppdaterar läget på med och motspelare och hela tiden försöka vara helt klar med vad han ska göra med bollen då han tigger den, en Xavi Jr skulle man kunna säga om man skulle vara riktigt snäll.

Imorgon ska jag bjuda frugan på min 35 års present till henne, en weekend i Sveriges centrum, Sundsvall, med hotell, shopping i Birsta och allt. Kanske kan man smyga iväg och kolla när Giffarna tränar? =)

Tjingeling!







Kommentarer
Postat av: Denka

Här har du en viktig punkt, och det är just att lägga fram vad ni har att erbjuda, vilket är väldigt mycket, och inte vad andra INTE har att erbjuda, vilket har förekommit ... Lycka till nu med ny roll...

2011-10-16 @ 19:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0