Fortsättning i SFF, ny roll.

I dagens Kuriren går följande att läsa:

"Bara en dryg vecka efter att säsongen avslutats, vilket gav nedflyttning till division 4, har Söderhamns FF gjort klart med kommande säsong tränarduo.

Henrik Åhnstrand fortsätter att ha huvudansvaret och till sin hjälp får han Benny Dahlin, en spelare med stort SFF-hjärta och lång erfarenhet.

Så här säger SFF:s ordförande Patrik Rönnkvist i ett pressmeddelande:

"Vi är mycket glada att redan nu kunna presentera denna lösning och vi fortsätter därmed också med kontinuitet, hög ambitionsnivå, hög kvalité och ett tydligt SFF-hjärta på tränarsidan, för att, i ett första steg, så snart som möjligt ta steget tillbaka till division 3-fotbollen. Denna lösning var också vårt förstahandsalternativ. Vi jobbar nu intensivt vidare tillsammans med tränarna för att forma truppen och övrigt kring a-lagsverksamheten."


Ingen skräll att jag blir kvar i klubben såklart och har det kommit något gott från min knäskada så är det väl det faktum att jag inte behövde fundera allt för länge på en fortsättning som aktiv spelare eller inte. Hade jag inte åkt på knäskadan hade jag säkert velat samt haft en inre vilja att ändå fortsätta spela, det ÄR det roligaste med fotboll, det tror jag att jag kommer att tycka även då jag slagit in på tränarbanan (assisterande).

Jag får äran att assistera Henrik, och det mest glädjande med detta är såklart att Henrik har en stor vilja att fortsätta som tränare trots en på många vis tuff debutsäsong och att klubben ville att Henrik skulle fortsätta, det var enligt mig MYCKET rätt tänkt. Jag vet också att den allra, allra största delen av spelatruppen (kanske alla) ville att Henrik skulle fortsätta så fler än jag är nog glad över det beskedet. Jag sa till klubben att jag finns tillgänglig för den uppgift de fann passande och det är såklart glädjande för mig att både Henrik och klubben gärna ville se mig i en roll i A-laget, även då jag inte kan spela.

Vad kommer jag då att bidra med? Jag har ju mina tankar om vad som ska göras lite annorlunda till nästa säsong om man jämför med denna. Min känsla är att det inte är stora förändringar som behövs för att göra nästa säsong till mycket mycket ljus sett ur SFF ögon. En sak kan jag garantera, jag kommer göra allt jag kan från sidan, både i träningar och i matcher, för att vi ska bli ett vinnande lag igen. För att vinna krävs att spelare samt laget utvecklas och spelare/lag som vinner skapar en miljö där utveckling blir enklare, i alla fall enligt mig. Förghoppningsvis kan jag bidra till att skapa en vinnarkultur i SFFs A-lag igen, då kommer vi i och runt laget att må jäkligt gott vid denna tid nästa säsong, så ska det bli!

Då fortsätter jag denna blogg, nu som assisterande tränare i SFF, det ska bli riktigt roligt!

 

Tjingeling!

 


Kommentarer
Postat av: Spång d.ä.

Lycka till å behöver ni ytterligare assistans på bänken är det bara att hojta, man fick ju blodad tand i Bergsjö... hahaha

2011-10-05 @ 08:43:55
Postat av: Dommarklubben

Kul att du ska fortsätta Benny! Hoppas att munnen glappar mindre på bänken än på planen! För som spelare kör du 3 matcher avstängd 1.Men det finns ganska fina läktare också! Hälsningar Dommarklubben!

2011-10-05 @ 14:04:05
Postat av: Per

Jag är mycket glad att du fortsätter Benny - du och Henrik.



Och att bloggen fortsätter. Alltid ett nöje att läsa.

2011-10-05 @ 15:39:35
Postat av: till domarklubben

Det var ju knappast hans mun som såg till att tillämpa 3/1-regeln, och vi får väl förutsätta att han inte kommer sent in i en närkamp som tränare..... Men om någon skulle klara det så vore det i Och för sig Benny

/ Denka

2011-10-17 @ 16:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0