Intervju med SFFare

Den 1:a december startar vi säsongen 2012 på "allvar". Vi tränar på med "frivillig" träning i Dina Hallen Onsdagar, jag är ansvarig för futsaldelen i SFFs a-lag och den har på alla sätt redan startat. Tredje träningen igår och det ser fortsatt lovande ut! 13 sugna futsal lirare på plats. Assistkung på denna träning blev Filip Enarsson då vi körde blandade lag, förövrigt en riktigt bra träning av honom också. Då jag gjorde ett "Utmanarlag" och ett "Första lag" den sista delen av träningen fick jag se mycket av det jag efterlyser i årets futsal spel och många fina kombinationer som slutar med att en spelare sätter bollen i öppetmål, härlig!

 

 

Denna gång såg "första laget" ut som följande:

Blom, Simon, Pontus, Robin, "Lilla", Holm, Krister

Starkt "utmanarlag" med följande lirare:

Molin, Felix, Enarsson, Joel, Ivan, Stenberg

Nästa lördag kör vi i a-hallen igen, kl 9- 11


Innan den 1a december och starten för fotboll hade jag tänkt att låta er ta del av intervjuer med spelare som säsongen 2012 kommer att lira i den vita tröjan.

 

First up: Terje "Babyface" Weijl, den spelare som kanske fick störst genombrott i fjolårets trupp.

 

En på alla sätt mycket, MYCKET seriös intervju med spelare ur SFFs A-trupp 2011/12....


  1. Vem är du och hur hamnade du i en sådan storklubb som SFF?
Jag är Terje Weijl, 17 år gammal och hamnade i Söderhamn till säsongen 2010 spelade då i det "jävla andralaget", tog steget till a-laget 2011.

  1. Om du skulle beskriva dina styrkor och svagheter som människa med exakt nio ord, hur skulle det låta?

Orädd, tystlåten, träningsberoende, glad, dålig-förlorare, älskar-utmaningar, bra-på-matte,  tävlingsmänniska och snygg!

  1. Under säsong dricker vi inte alkohol, spelar inte kort om pengar, är inte intima med kvinnor, röker inte, solar inte, äter inte godis och skräpmat, men ”off” season, hur rangordnar du dessa aktiviteter?

1. Intim med kvinnor (får vi inte vara de under säsong???), 2. sola, 3.äta godis, 4. dricka alkohol, 5.spela om pengar, 6. röka.

  1. Vi vet alla att Henrik är lik Anders Bagge, Tommy Nordh är lik Gammelsmurf, jag (Benny) är lik Beckham och Börje är lik ”Jabba the Hut”. Har du några andra sköna lika som bär i laget?

Vi hade ju den gode Bojan i laget som också går under namnet Robert Lundström, sen kallar Gammelsmurfen mig för Lil' Wayle, dock beror det nog mest på att våra efternamn liknar varandra.

  1. Lek med tanken att du var en professor som skulle göra ett nytt ”Frankensteins Monster” och detta monster skulle bli sveriges bästa fotbollsspelare. Vilkas förmågor och kroppsdelar tar du från dina lagkamrater?

Tommys speed, Magnus skott, Robins lår, Pontus huvudspel, Felix mage, Holms teknik, Simons speluppfattning, Martins tuttar, Ivans vinnarskalle. är nog komplett så skulle ja tro!

  1. Berätta varför just du bör/ska/kommer vinna silverbollen lätt nästa säsong?

haha, låter spelet tala.

  1. Om du inte var fotbollsproffs i Hälsinglands Real Madrid, vad hade du gjort då?

Ja då skulle ja inte ha så mycket att göra på dagarna, kanske varit fifa/gym beroende eller fotbollstränare åt nå små grabbar!

  1. Denna film på Youtube är det närmaste ett filmklipp kommer för att förklara hur mitt liv ser ut

http://www.youtube.com/watch?v=I9B5fkWjnDI&feature=related

  1. Detta visste ingen om mig (förrän nu)

En jävel på att åka snowboard!

  1. Och slutligen skulle jag bara vilja sjunga:

jag sjunger inte, det vet ni grabbar..

 

 

Tackar Terje!

 

Tjingeling!

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0