4-4-2

Eller four-four-two, som fotbollstidningen heter inhandlades idag. Musiktidningen Sonic som jag alltid längtade till för några år sedan har bytts ut mot Offside och Four Four Two samt alla dessa intressandta böcker som handlar om fotbollens alla delar. ""Henkes Barca" läste jag klart igår, vissa intressanta kapitel där tankar i taktik m.m. togs upp men också mycket politik, presidenter, pengar hit och dit, sådant som jag inte kunde bry mig mindre om och finner helt ointressant.

Jag köpte dock nya Sonic också då min gamle hjälte Ryan Adams fanns på omslaget, ni som såg Skavlan i fredags vet vem jag pratar om och ni som har någorlunda bra musiksmak, ingen annan i SFFs A-lag alltså (hahaha), har ju hört talas om honom förut. Ryan har hittat formen igen efter några år där han nog mest gått runt på otillåtna medel vilket har speglat av sig i hans skivor. Men senaste är riktigt bra, dock inte lika bra som debuten "Heartbreaker".
INTE BRYAN Adams alltså.....
Ni som fattar noll, lyssna på denna:

http://www.youtube.com/watch?v=9_D14fDloWM

Lite besviken på intervjun med Pep Guardiola i four...Ingen direkt djupgående text och inte mycket matnyttigt om hans filosofi som fotbollstränare.
Nu finns det fotbollsskor som visar hur mycket man sprungit varje gång man använder dem och hur fort...vafan, vad hände med Kanon Kens gamla slitna dojjor som Benny Guldfot använde? Copa Mundial? Nu är det t.o.m. datorer i fotbollsskorna....Snart finns det väl skor som gör dig snabbare, typsikt när jag slutat...

Fick inbjudan till tränarsymposiet i Sundsvall i januari. Bl.a ska Tony Gustavsson instruera i modern fotbollstaktik m.m., längtar redan!

Fars dag idag, min dag,  fick en teckning av Hilma med smurfflickan som skjuter basketbollar i en gymnastiksal samt en mugg med texten "King Dad", små saker som skänker stor glädje...goungar.

Mer om gårdagens futsalträning:
12 utespelare och tre målvakter (egentligen fyra men "Norsk" Adam S var hemma och ville och fick gärna spela ute)
1. Uppvärmning samt en passningsövning som bygger på, enligt mig i alla fall, en av grundnycklarna till att vara ett bra futsal lag, rörelse när man ska ha boll och rörelse när man har passat boll
2. Spel i tre stycken blandade lag 30 minuter där lagen själva fick bestämma taktik.
3. Två lag och spel med de spelare som just nu ligger närmast en plats att spela futsal tävling för SFF mot "utmanarna"
Mer taktiska direktiv och det såg faktiskt riktigt bra ut för att vara första gången med mer taktiskt styrt spel. 5-0 vittnar också om det. "Utmanarna" ska ha all eloge också som köpte mitt upplägg och att spela mot spelare, vilka jag anser vara lite före i futsal kvaliteer just nu, har också många fördelar. Slår man dem slår man många lag i åtminstonde Hälsingland.

Till veckan träning Onsdag j DINA och Futsal Lördag. 1a December drar vi igång fotbollens säsong men futsalsäsongen har nu officiellt börjat.

Tjingeling!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0