Utepremiär!

Idag gjorde vi vår första träning på fullstor plan. Den 3e Maj. Ok, vi gjorde en i Edsbyn också samma dag som vi spelade mot Ljusne men jag gjorde min första och laget sin andra. Smaka på den alla seriekonkurrenter (förutom Trönö som jag kan tänka mig är det enda laget som är i samma sits som oss i serien).

Även fastän träningen bedrevs på Badvallen (den är inte speciellt jämn) så fanns det en glädje då vi äntligen kunde bedriva riktig fotbollsträning och några av de övningar vi har kört i DINA hallen hela vintern, våra anfallsövningar mot samlat försvar, fick äntligen göras med de rätta avstånden.
Sågar absolut inte DINA hallen och den dagen vi får en fullstor konstgräsmatta kommer den att vara ett underbart kompliment. Den är fortfarande lyxig för mig som gjort mååånga träningar på grusplanen.
Men det är inte för inte man undrar hur mycket bättre vi kunde vart än t.ex. Rengsjö om vi hade haft samma möjlighet till träning som de har på solrosen då vi är bättre än dem helt utan träning på fullstor plan...

Nya bollar hade vi också fått och fastän det knorrades i laget angående bollarnas kvalitee, det gör det alltid =) så tyckte jag de var helt ok. Jag kan inte skylla mina oerhört pinsamma inspel i kvällens match på dem, Börje letar nog fortfarande mina inlägg vid Hällmyra...
Jag sa igår att ingen skulle lägga energi på hur planens tillstånd var, det var bara EN spelare som ändå gjorde det...Barbapappa.

De spelideer vi har börjar att synas mer och mer i matchsituationerna på träning och det är riktigt glädjande. Ser ut som om att alla tänker lite mer nu på planen och tänker mer i positiva ordalag, inte "funderar"... Gäller att få detta tänk även i tävlingsmatcher då det ofta är mer störande moment inblandat....

Mitt lag fick stryk i kvällens match men jag tyckte ändå att det var roligt att spela, då ÄR det roligt...Vi skapade också tillräckligt för att vinna men så är det ibland, stolpe ut =) Rött lag var dock riktigt bra och hittade fina kombinationer i sitt spel och efterhand gläds jag ju åt det också...

Min filmsekvens med firma Özil/Klose som jag visade för laget efter träningen gjorde stor succe! hmm..här har jag hittat en sekvens som är svaret på vårt offensiva kombinationsspel centralt och de har mage att håna mig! hahahaha
Trodde det aldrig men jag har blivit en nörd....

Barca - Real och finfrämmande av min far Kalle. Han tyckte Messi var lik en liten Lars Wiklund, inte spelmässigt, bara utseendemässigt....rolig "lika som bär"

Selma och Hilma sken som solstrålar då de hade fått vart med "faffa" några timmar då jag och Marie tränade. Va glad man är att man har sina föräldrar och syrror, annars hade jag aldrig kunnat spela fotboll i år. Ok, ok det hade väl enbart vart en kris för mig själv men så är det. Och det är såklart inte bara för fotbollens skull jag är glad att jag har dem men detta är ju en fotbollsblogg  =)

Real totalt chanslösa, måste vara frustrerande för dessa stjärnor att jaga så mycket boll även om de i kvällens match gjorde det bättre än senast och t.o.m. gör ett mål p.g.a. sin modigare press. Men nära, det var det aldrig. Ska bli intressant att se hur United Rödnäsa kommer att möta detta Barca. Mitt hjärta säger att de kommer att ha en chans men min hjärna säger att det är 80/20 fördel Barca....

Imorgon Active för de pigga, löpning för de som hamnat efter med konditionsträningen och fotbollsdetox för oss som tänker alldeles för mycket på fotboll....


tjingeling!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0