Tung hemmapremiär

SFF - Sund 1 - 3

Inte blev det den hemmapremiär vi hade hoppats på. Säsongens sämsta halvlek kom i helt fel läge och 0-3 mot Sund efter 1:a halvlek är inget annat än nattsvart. Inte mycket fungerade varken defensivt eller offensivt. Ett noll efter att jag agerat finlandsfärja i sidled och en sundspelare kan avsluta, träffar Martin och bollen i nät. Två noll när vi inte plockar upp en andra boll och en bortaspelare kan springa in med bollen centralt och avsluta i mål. Sedan får vi ett gratisläge av domaren att spela 11 mot 10 men ändå kan Sund göra 0-3 då en frispark ändrar riktining så att att Alez reflexräddar bollen till en sundspelare, jag och alla andra i vitt står och tyvärr och tittar på....
Målen lätta att analysera, svårare varför vi inte kommer i närheten av det spel vi stundtals haft de senaste matcherna. 
Fyra avslut från Sund och tre i mål. Vi har ett jätteläge genom Holm som tyvärr inte kan få in Stefchos inspel i mål.
 

I andra halvlek gör Henrik förändringar då något måste ske. Vi har mycket boll men inte den rätta kreativiteten framåt för att göra mer än ett mål. Lundström väggar sig igenom centralt och gör vårt mål. Men vi skapar inte så mycket mer i matchen. Sund krigar och vinner mycket närkamper och är hetare än oss. De spelar ett mycket aggresivare och kompaktare försvarsspel än vad Brynäs gjorde och vinner välförtjänt.
Vi gör ett riktigt bottennapp och som sagt synd att det ska komma på vår hemmaplan. Vad det beror på får vi snacka igenom på fredag.

Vi vinner andra halvlek men jag ska inte försöka hitta något som döljer min besvikelse efter denna match. Både med min och vår prestation som lag...

Nu ska jag bryta ihop och försöka komma igen, men en sådan här kväll är det svårt.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Per

Men nu jävlar var du snabb.

2011-05-18 @ 23:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0