Kommit ner igen..

..på jorden. Läste mitt blogginlägg från igår och jag var euforisk av att vi äntligen tog en trea och texten blev kanske lite överdrivet positiv. Vi gör en riktigt bra första halvlek men vi får inte glömma bort att Brynäs var lite hetare än oss de första tio minuterna av matchen och att vi i andra halvlek hade vissa bekymmer med Brynäs även om vi såklart inte öste på framåt lika mycket i andra som i första då vi ändå skapar lägen för att göra fler mål än tre...
Tänk om vi någon match kan ha en period som vi har de sista 35 i första halvlek i denna match i 80-90 minuter, då har jag svårt att se att något lag ska ta oss.


Brynäs missade en straff i början av andra halvlek när Brynäs i särklass bäste spela Gudji tokfilmar till sig en straff och där rättvisa skippades då han sköt straffen över. Men mål där och kanske hade det blivit lite nerv i matchen...Domarteamet i övrigt MYCKET bra!

Jag tror att Brynäs i slutändan får slåss om nytt kontrakt, men jag hoppas de klarar sig då Måsbergets plan är stor och fin och vi har bra statistik där....


Själv fick jag en bristningskänning i en baksida lår och klev av. Har haft trötta ben sedan Delsbo matchen och känningen kom ej som en överraskning. Men jag kommer att vara tillgänglig igen till onsdagens match då jag för en gångs skull var smart nog att kliva av..

UNITED!

I GD kan man läsa att en av brynäs ledare inte tyckte att 0 - 3 speglade matchen, det tycker inte jag heller. 1 - 5 hade vart rätt siffror sett till chanser....

Andra resultat:
Selånger FK - IK Huge 5 -1 
Imponerande siffror igen och Selånger ser ut att bli årets Falun och har seglat iväg till stora favoriter till seriesegern. Hoppas vi blir årets Kvarnsveden då....
Avesta AIK - Sund IF 1 - 4
Helt i sin ordning och Avesta ser ut att få det så tungt som jag trott. Vi möter Sund hemma på onsdag.
Trönö IK - Sjötulls BK 2 - 0
Här var jag helt säker på Trönö seger. Trång plan och ett nätt spelande Sjötull som inte älskar dessa yttre förutsättningar är en dröm motståndare för Trönö hemma.
Heby AIF - Edsbyns IF FF 4 - 0
Väntat resultat men kanske lite för stora siffror. Edsbyn har en del att arbeta med i sitt försvarssspel vad det verkar.


Idag har jag och brudarna träffat Skogsmulle vid lugnesjön, Selma såg ut som en fågelholk då MUlle berättade om skogens djur..


Vm final ikväll, Sverige - Finland. Ska vara en sådan match för att jag ska se på hockey på tv.


Tjingeling!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0