Heby borta!

Imorgon åker vi söderut för att försöka göra en fantastisk match och ta årets första trea, Heby borta.
Heby åkte på en rejäl torsk mot Selånger senast, 0 - 3, och är naturligtvis revanschsugna i denna match.
Matchen spelas på konstgräs vilket är mycket välkommet så här års när de flesta naturplaner är under all kritik.
Heby ska vara mycket, mycket bra för att ta poäng av oss imorgon!

Spång och Danne A otillgängliga annars finns alla att tillgå, helt kanon!

Kvällens träning för oss åtta som inte hade match i Iggesund ikväll. Holm och Strid jobb. Startelvan kan man nog räkna ut om man ser hur SFFT ställer upp i kvällens match. Jag ger inte bort den här, även om jag har mycket svårt att tro att någon Heby anhängare hamnar här och att någon sådan i sådana fall skulle bry sig vad våra spelare heter...men men.

Mjukning, löpningar i offensivt straffområdet och fasta situationer. Lugnt och skönt efter en lååång arbetsdag...

Läste på Hilles hemsida efter deras match mot Huge och ni som läst min blogg vet att Isaksson, f.d. SFF tränaren, har mycket "Pelle Olsson" tänk i sin fotbollsfilosofi och de spelar det spelet mycket bra. Ifjol var de nära att ta kvalplatsen upp i tvåan. De vann matchen mot Hille med 1-0 efter mål på hörna, helt i sin ordning. Hilles tränare håller inte igen när han skriver om Huge:

"I den här matchen fick vi verkligen lära oss att fotbollen inte alltid är rättvis. Vi försökte SPELA fotboll och skapade en handfull klara målchanser som med bättre skärpa borde renderat oss segern i denna match. Huge frångick inte sin vana att jobba med långa bollar och one-touch fotboll i försvaret. En eloge till mittfältarna att dom ens vill vara med på den typen av fotboll"

Jag känner igen mig i våra matcher mot Huge ifjol, man vaggas in i en känsla att man är bättre för att man har mycket mer boll än Huge. Men Huge bryr sig inte om att ha mycket boll, de håller nollan istället och petar in en eller annan boll på en omställning eller allt som oftast en fast situation. Känner jag Isaksson rätt skrockar han glatt så att tekakssmulorna flyger ur munnen när han läser texter som Hilles tränare skriver. En vinst är en vinst och vi som inte vart där skiter i hur det ser ut, Huge tog alla poäng. Ikväll fäller de nog Trönö, en fast situation kanske och två spelmål? 3-1 gissar jag.

Fick just ett sms av Nåjde att vårt SFFt lag spelade 1-1 mot Iggesund borta, mål av Robert Olsson i minut 90. Vad jag förstått har många tippat Iggesund som vinnare av serien och i det avseendet är detta inget dåligt premiärresultat.

Imorgon bloggar jag förhoppningsvis om en helgjuten insats och tre poäng!

Tjingeling!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0