En formtopp...

..skulle jag vilja hitta. Jag har alltid vart en bättre spelare på höstsäsongen, vet inte varför det är så. En teori är att jag har lättare att spela i klar, småkylig luft istället för tropisk värme. Eller så har jag alltid tänkt att jag är i bättre slag på hösten och på så vis också blivit det...Från och med nu ska jag intala mig att jag är en bra vårspelare OCH höstspelare och se vad som händer...Något måste ske, just nu känns det som om bollar studsar ifrån mig, jag är seg som en färja i steget och snabb i tanken som en sengångare.
Jag har vart här förut och vet att det kan vända om man lyckas i en träning, match eller ibland räcker det med en liten lyckad sekvens i något moment för att allt ska vända...lägger hoppet till morgondagens träning. Bara att träna på och hoppas att det lossnar.

Tur då att andra spelare i laget är i bättre slag, jag tycker att några spelare i truppen just nu är bättre än de någonsin vart, och det är bra mycket viktigare än hur det känns för mig personligen som spelare.....

Kvällens träning ändå riktigt intressant med bra övningar och roligt smålagsspel för oss som ej spelade från start i gårdagens match. Förlorade tyvärr mot en het Felix, en kylig finne och Helmer. Jag, Ivan och Spång gav iväg ett för stort försprång men var nära att komma ikapp.


Frugan stack till Frankrike med jobbet så denna vecka kräver mer pusslande än vanligt då det är fotbolls-action varje kväll förutom lör-sönd......


Lite bilder från Avesta matchen från pappa P:

     

"Tja, måste bara passa på att gratulera till avancemanget i DM. Det var igår en rolig match utan finlir, men med två hårt kämpande lag. Mycket positivt överraskad av dig, att du utan tjafs lade snabba frisparkar och sökte ett snabbt spel istället för att lägga krut på att klaga på domaren efter avblåsningar osv., Trodde du var en grinigare spelare än så efter tidigare möten vi har haft, men den inställningen du visade smittade av sig bra på resten av era spelare och bidrog till att det blev en bättre stämning överlag på planen. Lycka till i fortsättningen av säsongen, och fortsätt utveckla landskapets fotboll på det sätt som ni har börjat med"
-En delsbospelare ger en kommentar i bloggen efter vår dm match Avd. När Fan blir gammal blir han religiös..
Tack dock för de fina orden!

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: ...

Syns klart och tydligt vem som gör målet på bilden :)

2011-05-24 @ 12:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0