Badvallen...

..ikväll igen och Henriks träning. Snabba fötter och sedan inriktning försvarsspel med en del offensiva inslag.
Spång och Danne de spelare som nu är skadade och inte tillgängliga. Adde tyvärr magbesvär och osäker till helgens matcher och Tommy förkylningskänning.

Imorgon division fem premiär och spelare från vår trupp är kallade. Iggesund borta väntar och det blir ett på pappret riktigt bra divison fem lag som åker norrut. Bara att visa att man ska ha en chans i startelvan i A-laget och med den konkurrens vi har i år kommer nog de flesta i A-truppen göra matcher i femman. Jag både hoppas och tror att vi kan slåss i den absoluta toppen i femman i år.
Ta en "trippel" skulle inte vara dumt, vinna trean, dm och femman....jag vet att detta absolut inte är något uttalat mål vi har, men man måste få drömma! Och jag vet att vi har en bra trupp!

Jag slog bara bort ett inlägg i kvällens match...det enda jag slog =( Tur att jag fick spela fram ett mål annars hade jag sålt skorna på blocket...

Men att vinna EN serie eller dm är såklart oerhört svårt men skulle jag inte tro att det var möjligt hade jag aldrig lagt ned den tid man ändå lägger ned på fotboll.
Att utveckla spelare är oerhört viktigt för oss och att vinna är en härlig bieffekt av spelare/lag som utvecklas.
Och för mig som numera bara avvecklas, eller invecklas som spelare!?! är kanske att vinna ännu viktigare... =)

Många spelare ser heta ut inför helgen och matchen imorgon och känslan i laget är jäkligt bra om jag känner av det hela rätt.

Mackan skulle på bio ikväll, var det en ny "Plutonen", "Forrst Gump" eller "Gökboet"? Nej, nya "Fast and furious"" nr fem! Du läste rätt, fem! Och den tänkte han betala för att se! Tur att Mackans fotbollsspel håller högre nivå än hans filmsmak, för filmen lägger sig i division nittio!  =)

Uniteds reservbetonade lag lekte igår med Schalke och det blev den final vi redan visste om.
Måste lyfta fram en spelare jag aldrig nämnt i min blogg, Paul Scholes! Inte riktigt lika grym som Xavi men även Scholes har ett huvud som ständigt snurrar som en saftblandare och det är sällan han ger bort bollen. I sina bästa stunder håller han Xavi klass plus att han är som en terrier att möta (fråga Mild). Igår visade han hur man slår flacka krossbollar på 60 meter på läppen några gånger och bjöd också sina spelare på mycket annat bra. En spelare som måste vara underbar att ha i ett lag. Frågan är ändå om han platsar i finalen....

Grej of the träning: Victor var lyrisk då han fick träna att nicka för första gången på 20 år som han sa....bättre sent än aldrig!

tjingeling!

Kommentarer
Postat av: #4

haha, "förkylningskänning"....den var ny :)

låter inte alls farligt heller, så jag blir nog med ;)

2011-05-06 @ 11:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0