Inställd match blev träning

Matchen mot Edsbyn på fredagskväll snöade bort och istället körde vi ett pass i DINA hallen.
Lördagen blev vila men på Söndagskväll började det klia i kroppen och äntligen fanns tid till att sticka ut och köra ett löppass. Vi har tränat allt från 4 till 6 pass i veckan länge nu och chansen till egna löppass är sällsynta. Eftersom att det var så länge sedan jag sprang min runda var det intressant att se hur det skulle kännas konditionsmässigt och det var med glädje jag kunde konstatera att det kändes riktigt bra.

SFFT, eller SFF 2,  spelade match mot Trönö ikväll i Edsbyn. Eftersom vår match blev inställd i fredags fick några ur A-truppen som behövde matchträning spela. Pratade nyss med Tumba och han var nöjd med hur laget hade uppträtt och spelarna ur A-truppen hade bidragit till det oavgjorde resultatet 3-3. Ivan hade gjort två baljor och "P" ett. Dessutom hade Felix, Simon och Adam i mål sett bra ut. Glädjande att höra. Och att spela 3-3 mot en seriekollega och dessutom haft ledningen hela tiden tills slutminuterna då Trönö kvitterat med vårt kryddade SFFT lag känns helt ok....

Matchen mot Edsbyn kommer att spelas ändå, och det mycket snart...Men tidpunkten ska bekräftas innan jag skriver när.

Tittade på sm finalen i bandy idag och måste lida med min gode vän Henrik Heed som är assisterande i Bollnäs och gift med min frus syster Anna. Ställningen 5-5 i 89e minuten och Bollnäs avgör med ett korrekt mål som döms bort för offside. TUNGT! Sedan avgör SAIK på ett riktigt skitmål i förlängningen.

Tisdag och Torsdag de enda dagarna A-laget ska träffas denna vecka innan sommartidscupen nästa helg.

Avslutar med en häftig bild på kvällens tvåmålsskytt i SFFT, Ivan Levoshko, här i landslagets dräkt.





Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0