Klassiska SFF lirare

Jag har gjort gjort ca 310 matcher och uppskattninsgvis ca 4000 träningar som A-lagsspelare i SFF. Många spelare och tränare har passerat under broarna, en del har gjort avtryck och kommer alltid att finnas kvar i minnet och vissa gick mer obemärkta förbi.
Jag tänkte då och då i bloggen (när jag inte har något mer spännade att skriva om) hylla spelare som gjort avtryck hos mig i klubben med några rader i denna blogg.

Först ut är en spelare som drog den klassiska repliken i missnöje mot en domare i en match och tog sitt andra kort i matchen och blev utvisad..Springandes tätt bredvid domaren säger han:

-"Domaren jag markerar dig, du är deras farligaste spelare"

Spelaren kom till en testmatch i SFF och jag, som då gjort två-tre säsonger i A.laget, ställde mer än gärna upp i hop plocket som testlaget skulle möta. Jag tänkte att jag då skulle få dominera och befästa min plats i laget och imponera på tränaren mot dessa spelare som kom från lägre divisioner. Jag blev satt som mittback, ingen drömposition men jag skulle ändå kunna dominera genom att vara grym på huvudet, ha sylvassa uppspel och visa pondus i mina aktioner.

En timme senare visste jag knappt vad jag hette och hade gång efter annan blivit förnedrad av en spelare som kom från Norrala IF. Spelaren hade med sina skott och passningsfinter, kyla framför mål och oerhörda snabbhet lurat mig gång efter annan. Spelaren var av bosnisk härkomst och hette Senad Ibrahimbegovic.

Lagledningen gjorde det enda rätta och lät spelaren få en plats i truppen. Senads karaktär kan man alltid ifrågasätta. Kommer ihåg en match i Norralas gruscup då tränaren fick hämta honom och han luktade allt annat än cocacola. Han hade spelat poker och druckit whiskey hela natten och att spela på grus var nog det värsta han visste....även att träna och han var ofta oerhört loj på grusträningarna.
När laget på bortamatcher snällt åt de överkokta makaronerna och köttbullarna som var i upplösningstillstånd åt Senad så ofta han kunde en kebab i en närliggande kiosk.

Men när det kom till matcher och då det gällde något var han grym. Han kunde helt själv avgöra matcher med sina kluriga finter och sitt kyliga målsinne.
Senad hade lite risigt med tänder då han började i SFF, jag vet inte om klubben hade något att göra med den fina tandrad han hade efter en säsong på Hällåsen men det leende han bjöd på, med en ny tandrad vitare än snö, efter ännu ett solomål, det kommer jag aldrig att glömma.
Bildade några säsonger giftigt anfallspar med Mattias "Vispen" Lindblom men gick sedan till BK Forward, gjorde någon säsong där innan han varvade ner.


Ikväll blir det bröllopsfest med förre SFF keepern Emil Hedvall (Gefle IF nu) och hans fru Michaela. Ska bli riktigt kul.


Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Denka

ha ha ha Kommentaren är udnerbar, men allvarligt, 4 000 !!!!! träningar vill jag gärna diskutera med dig.

Har jag missat något? Eller är det så att ditt leverne på helgerna som 20-åring satt sina spår på dina redan då bristfälliga matematikkunskaper :)

Om ni gör 200 tränignar på ett år så gör du 2 000 träningar på 10 år och 4 000 träningar på 20 år. Och emd 4 000 tränignar borde du väl i allafall ha blivit mycket bättre än mig, inte bara lite bättre som det är nu :)



Grymt att jag har något att läsa iallfall via mobilen på den undanskymda toaletten på jobbet :)



Fortsätt så !!

2011-01-17 @ 10:00:52
URL: http://denkologi.blogspot.com
Postat av: spång (d.ä)

...vilket förövrigt är den plats som Denka spenderar det mesta av sin tid på när han är på verket! :-)

2011-01-18 @ 10:00:47
Postat av: Denka

Korrekt Spång. Löneförmån :)

2011-01-19 @ 11:17:07
URL: http://denkologi.blogspot.com
Postat av: nrfjorton

OK, denka, jag hade inget högre betyg i mattematik...och jag tog nog i med 4000 träningar..

Nu ska jag räkna ut det korrekta.. Så här tänker jag...säg att man i snitt har tränat 45 veckor av årets 52, i snitt fyra gånger i veckan.

Började med a-laget när jag var 17 år 1993. 1993-2010= 17 säsonger. 45X4= 180 180 X 17 = 3060



3060 ligger nog närmare sanningen

2011-01-22 @ 12:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0