En missad träning är också en träning...

Missade tyvärr kvällens träning, kombinationen sjuka barn samt fru med planer kan ibland ställa till det...Selma hostar och hostar.

Riktigt rolig tillställning i helgen. Och utan att säga för mycket, vissa saker ska stanna i det "privata", men allsvenska spelare kan verkligen släppa loss också, kul att se.
Pricken över i:et, "småstadsliv" dyker upp och driver gärnet med Emil och Michaela, mer och mindre rumsrena skämt...och mycket skratt.

Zlatan är overklig när det kommer till att göra snygga mål. Sitter och tittar om och om igen på hans mål mot Lecce igår från 27 meter. Jag funderade först på om det var "tur" och att han drar iväg ett skott på chans som dimper ned i mål. Men icke, på reprisen syns tydligt att Zlatan vet precis vart målvakten befinner sig, en snabb blick mot mål samtidigt som han kampas med två Lecce spelare, målvakten för långt ute och han sätter lobben kliniskt. I kvällens idrottsgala visade de också en kavalkad av Zlatan mål och det är sjukt så många SNYGGA mål han gjort/gör.

En märlig iakttagelse från kvällens idrottsgala. Låten "Wild one" framförs av ett halvrisigt band och på filmduken bakom bandet rullas brutala slagsmål, kapningar och andra mer eller mindre våldsamma sekvenser upp. Kändes på ett sätt befriande osvenskt men jag kan tänka mig att det kan bli en del debatt om detta i tider då det kan vara förenat med livsfara för en människa att gå på ett stockholmsderby i ishockey p.g.a. en massa våld. Eller så var det bara jag som tänkte på detta...

Ska villigt erkänna att jag missade nästan hela galan, jag satt i en snödriva ute på gården med min nya stjärnkikare (min OCH Hilmas, hon sov dock nu) och tittade på månen....jo du läste rätt och du kan döma mig hur mycket du vill, det gjorde frugan med...hahaha

Trodde jag skulle spy när Johnossi skulle spela låten "Whats the point" på galan...en låt jag lyssnat på till bristningsgränsen i år men jag blev återigen fascinerad över hur bra den är, en av 2010s bästa låtar!!!

Imorgon SKA jag träna...kliar i benen och jakten på formen fortsätter!


Tjingeling!

Ska försöka sätta in en bild här.....få se om det lyckas.
Om det lyckas så är det en bild som visar hur snygga SFFs A-lag var på bortamatcherna 2010...Bortamatch för ett stiligt lag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0