V.7, en tung men rolig vecka...

...för SFFs A-lag. I kalla, t.o.m. mycket kalla DINA hallen ska vi denna vecka köra fem pass.
Måndag: Målvaktsträning + vanlig träning
Tisdag: Aerob fotboll, intervallträning 74 minuter
Onsdag: Lättare fotbollspass
Torsdag: Fotboll
Fredag: Fotboll (match)
Lägg till ett styrkepass på Active helgen och veckan blir ganska mastig.

Tyvärr kunde jag av familjära skäl inte träna måndag, liksom en del andra spelare som tyvärr blivit förkylda. Dock körde jag ett pass MAQ med mina elever idag och fick mig själv ett bra pass också, plus att jag fick känna på lite boll med specialidrottarna i Dina hallen imorse, det var kallt!!!!

Gårdagens pass på Active sitter i kroppen idag, tung styrka på en söndag, det klagade kroppen över idag..

Till helgen ska jag åka med headcoach Henrik på tränarsymposium i Bosön, det ska bli mycket inspirerande. Jag och Nåjde var på ett symposium i Sundsvall förra året och det var kanonbra. Jäkligt intressant att få ta del av "proffstränare" och deras filosofier, övningar m.m. Ifjol surrade jag lite med Stefan Schwarz  som var en av gästinstruktörerna då, erkänner att jag var lite "starstruck" då och stammade lite till en början...

På SFFs hemsida pågår en gissningslek i startelvor till seriepremiären i gästboken och även om det känns banalt och ovidkommande är det ändå lite intressant att läsa vad folk tycker och tror. Naturligtvis är ingenting sådant klart och det finns många träningsmatcher att bevisa att man ska ha en startplats i premiären.
För min del vill de som skrivit att jag ska spela defensiv mittfältare (3st), vänsterback (1) eller inte alls (2). Som sagt, detta betyder ingenting, Henrik kommer att ta ut det lag och spelare som han den dagen tror gör det bästa resultatet, men kul att folk orkar bry sig så mycket och sitta och gissa!
Upp till mig och alla andra i laget att visa att man ska spela i matcher och träningar!

Robert Olsson som länge var osäker på om han skulle spela vidare i SFF har bestämt sig för att satsa vidare vilket vi är glada över. Robert kom från divsion fem till SFF ifjol och spelade med tanke på det ganska mycket ioch gjorde det bra. En klok spelare med en fin högerfot, konkurrensen ökar, underbart!

Alla hjärtans dag idag och trots att jag har en del problem med dessa kommersiella fällor köpte jag rosor till mina tre brudar idag, lite får man ge med sig ...

Tjingeling!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0