Matchhelg

Imorgon lördag har vi säsongens första träningsmatch, Sandvikens IF på Jernvallens konstgräs. En bra värdemätare direkt mot ett lag som siktar på att vara på övre halvan av division två.
Ifjol hade vi "enklare" motstånd från början i träningsmatchandet och kanske dessa bidrog till att förväntningarna på oss, både från oss själva och från människor utifrån, blev lite för höga. Vi vann med stora sifrror mot skapligt division fyra motstånd. I år har vi i de tre första träningsmatcher division två motstånd i form av Sandvikens IF, Strömsberg och ABK, dessa blir allt annat än enkla! Men jag är övertygad om att de ger oss mer än vad enkla segrar gör.

Vad kan man då förvänta sig i säsongens första träningsmatch?
Jag förväntar mig att sperlare redan från första stund tar chansen att visa att man vill spela den 25e April i seriepremiären.
Ok, det kommer att vara stora ytor, det kommer att var en del tankar i huvudet angående det taktiska, det kommer att vara lite osamspelt men att ge 110 %, springa som djur, vinna närkamper och visa en jäkla vilja det kan man göra fastän det är första träningsmatchen.

Ljusnan Cup drog igång ikväll. SFF spelade ikväll fredag med de spelare som inte startar mot SIF imorgon och vann de två matcher jag var på sidan. Riktigt kul att se ett A-lag, division tre, med massor av spelare födda tidigt nittiotal! 
4-2 mot Hällbo och 5-2 mot ett division sex lag från Gästrikland som jag ej kommer ihåg namnet på. Första matchen inget vidare då de väldiga ytorna och sargerna ställde till det en del för oss.
Bättre i match nummer två men då blev det istället för mycket av det goda och bollen duttades mellan spelare framför motståndarnas mål , mål blev det dock inte så ofta. Effektivitet i den matchen och vi gör sju mål till.
Laget spelar gruppfinal mot Arbrå inatt men då jag spelar från start imorgon måste jag försöka få lite sömn...
Håller de tummar jag har för seger och sovmorgon på Söndag!

Ett nytt namn i SFFs A-lag gjorde debut, Emil Helmersson. Stabilt backspel och avvägda offensiva löpningar bidrog till en positiv premiär!

Idag hade vi på Stugsunds skola friluftsdag. Skidor, skridskor, tennis och fotboll. Jag hade två pass i Dina hallen med många sugna, intresserade små lirare. När vi spelade sjumanna på slutet var jag med och kunde såklert inte hålla mig ifrån att glidtackla ( bara på bollen för ovanlighetens skull) varav en grabb tittat storögt på mig och säger
"-Jag har aldrig sett en gubbe glidtackla förut" hahahaha

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0