Grattis!

Ett stort grattis till min pappa Kalle på 66 års dagen! Jag tror ingen som har lite koll på fotboll i Söderhamns området inte vet vem min pappa är. Ett större intresse för lokal fotboll tror jag blir svår att finna. Han syns på fotbollsarenor både här och där vare sig jag eller mina systrar spelar. För att förklara hans stora intresse kan jag ta upp två händelser men det finns MÅNGA. Ifjol spelade vårt andra lag, SFFT, bortamatch mot Alfta i edsbyn om jag minns rätt. Jag var inte med, jag hade spelat med A-laget men farsan ringde och gav mig live uppdateringar från matchen...
När SFFs A-lag spelade i norra tvåan och flög till Kiruna för match var det några som inte trodde sina ögon när vi kom till en öde, regnig arena som fick mig att tänka på ett gammalt ryskt fängelse men där var pappa och mamma och tog emot laget. De hade hyrt en bil och kört upp. Han är fortfarande lite besviken för att han missade Robertsfors borta det året....

Mamma och pappa har alltid vart helt fantastiska och skjutsat till träningar, matcher, sålt lotter och suttit barnvakt och gjort det möjligt att man kunnat hålla på med fotboll. Pappa var själv målvakt i Mohed och utespelare i Vemdalen i yngre dagar och han har såklart påverkat mitt och mina systrars intresse för sporten.
GRATTIS!


Kvällens träning ala Henrik, mestadels styrt spel där vi i laget bl.a ska bli bättre på att hitta fria ytor i anfallsspelet och komma till avslut.
Lite styrka på slutet och imorgon tror jag några kommer att vara lite trötta i sina baksidor lår...
Imorgon sista träningen och hela helgen blir fotbollsinriktad med symposiet på Bosön.

Idag hade jag en lyxig dag med barnen innan min lektion på gymnasiet. Badhuset alltid populärt men tyvärr har Hilma kommit in i någon sorts tidig tonår och ska absolut inte ha de kläder på sig som jag vill, eller några kläder alls för den delen och vi har nött på varandra några gånger idag. Men det är väl så att vara förälder, man ska testas...

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Denka

För att inte säga när vi hade en flygbiljett över till Luleå när jag var coach, och jag ringde Kalle och frågade om han ville med. Han kunde inte ens han skulle vara barnvakt och bad nästan om ursäkt för det Hahaha

Han är kung. Hälsa och gratta honom! Är HAN verkligen 66?? Pensionär? Då blir det väl ännu mer fotboll :)

2011-02-19 @ 10:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0