Förlust...

...blev det i årets första träningsmatch, motstånd Sandvikens IF. 1-3 blev slutresultatet mot detta, rätt hårt sattsande, division två lag.
En förlust känns aldrig bra MEN, och i detta sammanhang känns ett MEN befogat, vi kan ta med oss en del positiva detaljer i vårt spel. Henrik tog på genomgången upp vilka detaljer i spelet som vi skulle lägga vårt största fokus på. Där kom positionsspelet i vårt försvarsagerande på första plats och det var med stor glädje vi alla kände hur fint försvarsspelet fungerade trots ny formation, vår första match, en helt nu backlinje samt kvaliteen på motståndet.

SIF har som väntat mycket boll men utan att skapa fler lägen än oss i matchens 70 första minuter. I första halvlek har Ivan ett friläge som deras målvakt gör en fin tåparad på och styr utanför målet. Vi har 4-5 lägen där den sista offensiva passningen slås bort, lägen som annars hade blivit frilägen. SIF tar ledningen på en hörna då jag blivit utkörd från planen p.g.a. mitt blödande knä. En låg variant som vi inte var med på och kanske hade jag, som stod i främsta zonen, kunnat vart till hjälp där...
SIF har ett par fina nicklägen men annars känns det som om deras bollinnehav inte leder till så mycket i första.
I andra halvlek har vi vår bästa period den första kvarten där inte bara vårt förvssvarsspel fungerar utan även spelet med boll på offensiv planhalva. Holm kommer i ett riktigt fint läge och får till ett skott som är påväg mot krysset men tyvärr gör SIF målvakten en mycket läcker räddning.

Efter den första kvarten tar SIF över bollinnehavet igen och de gör ett riktigt snyggt mål som tyvärr börjar med en liten missbedömning i vårt försvarsspel vid halva planen. Men målet är snyggt då motståndaren dribblar bort en av våra backar och sedan lobbar in bollen över Adam.
Adam tar dock revansch och skjuter en lång utspark som Robert jobbar ikapp och med hjälp av ett taffligt agerande av Sandvikenmålvakten kan han reducera.
Vi har sedan en halvchans genom Mackan innan hemmalaget gör trean efter ett inlägg och nick.

En första match som vi kan bygga vidare ifrån, försvarsspelet mycket bra för att vara första matchen och det glimmade stundtals till offensivt men där syntes det att vi har en del att jobba på i fråga om kvalitee i avgörande passningar och löpningar. Överlag en positiv debut, men jag tycker det är surt att förlora!

Alla som spelade kan vara nöjda med debuten!

Min egen insats tycker jag var ok då jag spelade vänsterback!?! Inga stora misstag bakåt, några onödiga bolltapp, men jag kände mig mycket tryggare än jag trodde att jag skulle göra. Jag var inte på planen vid något mål, varken framåt eller bakåt...Jag bidrog inte med så mycket framåt som jag skulle vilja göra men det var riktigt jäkla kul att spela fotboll igen och jag fick mersmak!

Imorgon Ljusnan Cups slutspel och vi fick Rengsjö i kvarten, kul med rätt så bra motstånd!!!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0