Träning #1

Då var den här, säsongen 2012. Igår blåstes den igång med den första "officiella" SFF A-lags träningen.
13 utespelare och två målvakter. Ett kort snack, målvaktsträning med Ola, teknikuppvärmning samt spel 6 vs 6.
Kul att se några av de lirare som jag och Henrik ej sett på frivilliga träningar och då inte träffat på ett tag, Adde och Danne.
Förutom dessa tränade våra Wallgrenare, Ivan, Holm, Spång, Terje, Robin, Pontus, Stef, Tomas R, Filip E.

Fem spelare hade anmält frånvaro om någon tycker vi hade en låg träningsnärvaro. Lägg till att vi har aktuella lirare i Norge och USA så visst har vi både kvalitee och numerär i årets upplaga av A-laget.

Bra kvalitee i spelet för att vara första passet. Många snygga baljor och bra intensitet. Visst syns det att de flesta (alla?) hållit den värsta ringrosten borta i höst med några pass fotboll/futsal i veckan.


Glädjande att en sådan viktig spelare som Simon Åberg skrivit på för en fortsättning i SFF. Tillsammans med några andra "uvar" som Robin, Holm, Danne, Pontus får de i år stå för ""SFF" rutinen i laget. När dessa grabbar nu är Uvar förstår alla att vi fortfarande har en stor utvecklingspotential i laget...U-21 nästan.



Annat nytt:
Fystränare och fysupplägg i stort sett klart, en lösning som kommer att bli mycket bra. Detaljer kvar bara innan jag kan presentera denne...
Håkan Enarsson Lagledare, började med en jäkligt "lätt" frågesport efter träningen igår....bra initiativ.

Ola kör på med målvakterna, lyxigt och utvecklande att vara målvakt i SFF!

Match! Tävla! Georg Bcheri kanske blev förvånad när jag ringde och frågade efter träningsmatch i början av December men han tackade glädjande ja. Nästa helg, den 10/12 har vi säsongens första match, futsal i A-hallen mot LAIKen. KL 14.30 gör några spelare debut i den vita tröjan och resten startar sin bästa säsong i tröjan någonsin.

Kanske hände något i min barndom, vet inte, kanske därför många av mina barndomskompisar ledsnade på mig då jag ALLTID ville ha matcher i innebandy, fotboll, hockey, boxning, ja tamefUppgraderaan allt. Tillslut ville ingen köra så då spelade jag själv vm finaler, os finaler med mina låtaslagkamrater/motståndare....
I vilket fall, tävla är en trigger för mig och det vill jag att det ska vara för de spelare jag är ledare för. Därför älskar jag att vi ska tävla nästa helg även om det bara är en träningsmatch 2X15 i futsal....

Sedan ska vi lära känna varandra utanför planen också..med tävlingar förstås! Dagen avslutas med middag på Olearys och El Classico, grym dag!

Imorgon Futsal i Flygstaden kl 9-11.

Dina träning igår, två Dina pass idag och imorgon flygstaden. Då är det viktigt med kvalitee tid med familjen då det finns tid. Ikväll skulle vi mysa med Idol som resten av sverige. Maja, vår katt, somnar allt oftare på min mage...så också ikväll...hmm (varför är den skönare att ligga på nu än förut?), Hilma på armen, Marie bredvid och Selma i sängen. Viss kvalitee det också.

Jag sätter på en inspelad match med Porto och spelaren med världens coolaste namn, HULK!

Tjingeling!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0