Sista dagen på mitt sista år som aktiv fotbolls spelare.

  • United torskar mot Blackburn, vilket tragiskt slut på 2011. Jäkligt oväntat med det år vi i SFFs A-lag hade också, det skulle liksom bara sluta på detta vis fotbollsmässigt. Tur att det är ett nytt år imorgon, ny säsong, nya möjligheter för oss. United vinner ändå ligan till slut....
  • Jag var igår ute och sprang och kikade in på idrottshallen och tittade en sväng på Stugsund - Marma. Stugsund som gick runt på mycket folk hade inga större besvär med att rulla upp Marma. Jag tror på en mycket bra match mellan oss och Stugsund nästa Lördag kväll. En match med känslor då det finns spelare som vart i båda klubbarna i lagen. Min plan/förhoppning är att vi redan då är klara för semifinal såklart efter två segrar.












Tack o hejj nr Fjorton!

Sista dagen på mitt sista år som aktiv fotbolls spelare. 2011 blev mitt sista år som spelare, i alla fall i någon grad som kan kallas seriös.

Jag blev som bäst en division två spelare. Jag har spelat i SFFs tröja och dåvarande andra laget Stugsunds IKs tröja samt en säsong i Trönö IK.
2008, året innan jag gick till Trönö, gjorde jag och laget en bra säsong. Dåvarande tränare Chappas ord kommer jag alltid komma ihåg. Vi som lag hade slutat sexa i division två och jag hade enligt mig gjort mitt näst bästa år som spelare, 30 år gammal.
Han sa att jag hade chans på silverbollen, om inte Hedvall skulle ta den och han sa också att jag en dag skulle bli en mycket bra tränare. Jag vann aldrig någon silverboll, Hedvall vann den mycket välförtjänt (Jag var inte ens nominerad, att jag i övrigt vart nominerad två gånger ser jag nästan som ett hån i jämförelse)  men nu ska jag göra allt för att uppfylla hans andra mening. Jag gick sedan till TIK för att spela i fyran och sluta på topp som spelare i SFF. 2012 börjar den tränar resan på allvar, som assisterande med Henrik. Spännande. Ska blir roligt att titta tillbaka till denna blogg om 6-7 år och se vart man är då. Slutat? Division 6? Har jag kommit längre än till division två? Only God knows. Jag siktar åtminstonde på att vara utbildad tränare i en klubb högre än division fyra. Detta känns som något jag vill ge en rejäl chans. Det får bära eller brista.




Mot Trönö IK 2010
I TIKs dräkt 2009


Min vän Dennis har skrivit följande i sin blogg:
"Rengsjö har annars varit de som gjort bäst ifrån sig inför nästa säsong. Man har plockat hem Robin Modd, som är en spelskicklig offensiv spelare med kanske landskapets känsligaste fot på fasta situationer (i kamp med HuFF:s Danhard och SFF:s Åberg)"

Jag var inte bäst i Hälsingland som fotbollsspelare på mycket 2011. Inte mycket alls. Usel på mycket. Ont överallt. Mitt emellan mentalt och på mellis ofta fysiskt. FÖRLORADE några nickdueller, Seg, tung, långsam, dryg i käften, ilsken eller tam om vartannat.
MEN, jag kommer minnas 2011 som det år jag, kanske inte var bäst, men i topp tre på frisparkar i Hälsingland (utan att ha sett mycket av de spelare som Denka nämner, förutom Simon som var/är jättebra också) . Men Denka menar nog att jag slutat spela så han inte nämnde mig......hahahaha Skämt åsido, smaken är som baken, hårig!

Nu kommer jag aldrig mer att skriva som spelare i denna blogg,  enbart som tränare.
Tyckte du att jag var dryg och självgod i detta sista stycke? Då kan du vara lugn. Nu händer det aldrig mer att jag skriver om mina styrkor som fotbollsspelare i min blogg. För nu finns det inga längre....


Gott nytt fotbollsår på er alla!




Tjingeling!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0