Fysträning #1

Igår säsongens första fyspass. En timmes "Boxercise" med Åsa Lemberg. Åsa, med nyopererad fot, körde ett roligt och jobbigt första pass med 12 spelare som var på plats. Det går inte att komma ifrån det, hur smart du än är på planen, hur taktiskt skicklig du än är eller teknisk,  har du inte fysiken att göra jobbet på planen hinner/orkar/kan du inte löpa så mycket, så rätt och så fort du behöver om du ska vara en bra spelare. Vad blir du om du vet vart du ska vara på planen men hinner/orkar inte dit? Tränare kanske....

Lilla pucklade på Terje, Spång på Blom, Ivan på Adde, Robin på Tomas, Filip på Stenberg och Pontus på Simon...skulle det vara en match utan slagkuddar hade jag nog spikat Adde.....(Christer var hos sjukgymnast och Danne A jobbar, annars hade dessa också kunnat utmana...) =)


I år ska SFFs spelare ORKA MEST de sista 20 minuterna av matcherna....

Åsa kommer förhoppningsvis köra många bra pass med oss denna säsong...

P fick en spricka i foten på sitt första futsalpass i lördags, tråkigt.


Ikväll kör Henrik och Ola med laget. Jag slickar mina sår efter en hel dag i badhuset med mina elever. De skötte sig utmärkt men att vara i den miljön 7 h sätter sina spår...zzzz

Imorgon träning igen och sedan är det dags för säsongens första match, futsal mot Ljusne i A-hallen på lördag. KUL!

Väntar fortfarande på svar från magnetröntgen. Hur lång tid ska det ta???

Tittade på ett starkt Chelsea som slog Valencia igår, gillar Mata i Chelsea, vilken lirare!
Annars tittar jag mer på inspelade matcher nuförtiden...vilket jag tyckte Christer Andersson var knäppt som gjorde då han var min tränare, vad händer?!?!



Tjingeling!










Kommentarer
Postat av: 9

På måndag smäller det. Kommer dock sakna psykbilar och färdtjänst efter träningarna.

2011-12-08 @ 20:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0