Futsalträning, nyförvärv och ännu en intervju!


Igår var det futsal träning i A-hallen och många spelare hade tack o lov kryat på sig, 16 utespelare på plats samt tre målvakter varav en spelar ute i futsal, Adam.
Först övning med lite olika tänk i passningar och rörelse som vi kan använda delar av mot uppställt försvar och sedan spel i blandade lag och slutligen med ett "Utmanarlag" mot resten. Skiftande kvalitee, en del spelare tillbaka från sjukdom, några hade träningsvärk sedan Åsas fyspass kvällen innan och några hade lite julgröt i huvud och ben....Men när det blev det slutliga spelet med ett taggat "Utmanarlag" vaknade alla ur dvalan och det tände till lite, härligt! Utmanarlaget vann också matchen med ett "Golden Goal" vid ställningen 4-4...glädje där och ett frustrerat "Första lag" som slarvade för mycket i fel lägen och blev straffade. Viljan att vinna ska ALLTID finnas!

Ikväll träning i flygstaden, lugn träning med en del snack om saker som måste fungera inom en vecka...

Det händer saker i truppen också. Tomas Renman, 22 årig spelare som med 12 mål och 15 assist var poängbäst i Bergvik säsongen 2011, har valt att spela med oss i år, STORT VÄLKOMMEN! En speedig spelare med en känslig vänsterfot som bevisligen kan leverera poäng i division fyra.



Intervju #7

Denna gång intervju med Felix "Tvättbrädan" Lingman.

En på alla sätt mycket, mycket seriös intervju med spelare ur SFFs A-trupp 2012.



Vem är du och hur hamnade du i en sådan storklubb som SFF?
Jag skolades i de vita färgerna som ung, och efter att ha drillats av Denka i tre år i SIK är jag nu tillbaka i hufvudstaden.

Om du skulle beskriva dina styrkor och svagheter som människa med exakt nio ord, hur skulle det låta?
Pålitlig, allmänbildad, beslutsångest, artig, fotbollstokig, blyg, morgongrinig, charmig och tidsoptimist.

Under säsong dricker vi inte alkohol, spelar inte kort om pengar, är inte intima med kvinnor, röker inte, solar inte, äter inte godis och skräpmat, men ”off” season, hur rangordnar du dessa aktiviteter?

Spela om pengar, kvinnor, alkohol, äta skräpmat,sola och sist röka.

Vi vet alla att Henrik är lik Anders Bagge, Tommy Nordh är lik Gammelsmurf, jag (Benny) är lik Beckham och Börje är lik ”Jabba the Hut”. Har du några andra sköna lika som bär i laget?
Filip Enarsson och Lee Norris (Mouth i One tree hill)
Filip?

Lek med tanken att du var en professor som skulle göra ett nytt ”Frankensteins Monster” och detta monster skulle bli sveriges bästa fotbollsspelare. Vilkas förmågor och kroppsdelar tar du från dina lagkamrater?

Robins touch, Stef spelintiligens, Simons fot, Terjes steg, Addes brottarfysik,  Pees driv och Skhiris lockar.

Berätta varför just du bör/ska/kommer vinna silverbollen lätt nästa säsong?
För mitt dynamiska box-to-box spel

Om du inte var fotbollsproffs i Hälsinglands Real Madrid, vad hade du gjort då?
Bloggat...

Denna film på Youtube är det närmaste ett filmklipp kommer för att förklara hur mitt liv ser ut
http://www.youtube.com/watch?v=hH8b2mzdv_c

Detta visste ingen om mig (förrän nu)
Jag pissade på mig när jag stod i mål under en hockeymatch när jag var 12....(hahaha Nrfjortons anm.)

Och slutligen skulle jag bara vilja sjunga:
På fredagskvällen bubblar det i blodet man är kåt!

Tackar Felix!


Tjingeling! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0