Börjar och slutar i Dina hallen..

...gör jag dessa fredagar. En fin start på Fredagen och en bra avslutning på veckan. Mycket roligt att se elever som utvecklas och blir bättre på det vi nöter i hallen.

  • Imorgon träning i A-hallen, världens roligaste sport futsal. 10.00 drar vi igång.
  • Söndag match kl 12.30 i Bergvik, Eismar har lovat oss tuffare motstånd än vad vi kanske tror, kul! Jag kommer att tänka att alla lag vi möter är Falcao FC och spela därefter.
  • Vilja att vinna ska ALLTID vara stor. Det är den hos mig och jag vill att alla jag är ledare för ska ha en stor vilja att vinna. Dock ej att förväxla med att INTE kunna ta en förlust/motgång....
  • Viljan att vinna ska vara stor men sedan måste man också ha kunskapen, förmågan och kvaliteen att vinna.
  • Jag ser i mitt huvud hur jag vill att vi vinner futsal matcher, gäller att få spelarna att se och förstå dessa bilder också....
  • Vet att Henrik har huvudet fullt med bilder hur vi vinner fotbollsmatcher, samma sak där, upp till honom och mig att förankra dessa bilder hos laget.
  • Sedan vill jag alltid ha spelare som följer sina egna inre bilder också, egna initiativ tillåtna, om de gynnar laget!! (ni som följt bloggen förstår ironin)

 

 

Tittade på filmen "Source Code" ikväll, som vanligt efter ett tag själv då frugan somnat. Filmen har en handling som liknar en (mard)dröm jag ofta har....kuslig och bra!

Idag blev jag så sugen att spela så att jag började glidtackla mina elever då jag visade en övning, kan aldrig vara ett bra tecken...

Jisses, snart 18.000 besökare på sidan. Förstår inte att det kan vara intressant att läsa vad en avdankad före detta skaplig division tre spelare som inte uppnått något ännu som tränare har att skriva. Kom tillbaka om tio år, då står jag på min topp som tränare och har massor av intressant att skriva om!!!! Skojar bara, kul att ha er här, då har ni något sorts intresse för SFF, bra! (Växte upp på 1990 talet, ironins högtid, Schyffert var president!)

 

 

Tjingeling!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0